یوبیسافت با بازی Ghost Recon Breakpoint تفاوتی عمده با بازیهای قبلی این مجموعه رقم زده است: شکارچیها خود تبدیل به شکار شدهاند!
مجموعه دوستداشتنی Ghost Recon که در میان گیمرهای ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد، همواره یکی از جذابترین شوترهای تاکتیکال سوم شخص بوده که عنصر همکاری و استراتژی تیمی در آن بیشترین اهمیت را داشته است. حال نسخه جدید مجموعه این عنصر را در پسزمینهای متفاوت بهکار گرفته که حس و حال جدیدی را منتقل میکند. در ادامه با مروری بر بازی Ghost Recon Breakpoint پیش از عرضه با ما همراه باشید.
در Breakpoint، دیگر خبری از جوخه نظامی خبرهای که قرار باشد ناجی یک کشور شود، نیست. در عوض این بازی در جزیرهای دورافتاده جریان دارد که میزبان تأسیسات تکنولوژیکی شرکت Skell بوده و حال به دست یکی از خطرناکترین گروههای نظامی دنیا افتاده است: گرگها! این گروه متشکل از اعضای سابق «اشباح» به رهبری کول دی. واکر با هنرمندی Jon Bernthal است که حال شورشی شده و کنترل جزیره آرورا را به چنگ آوردهاند.
تأسیسات جزیره آرورا مملو از فناوریهای نظامی پیشرفته بوده و حال این وظیفه اعضای باقیمانده اشباح است که در تقابل با برادران سابق خود، اوضاع را راست و ریس کنند. آرورا جزیرهای وسیع با تنوع آبوهوایی و جغرافیایی گسترده است و کنترل آن توسط ارتشی از تروریستهای حرفهای؛ یعنی بقا در آن حتی برای اشباح هم دشوار است. همین نکته شالوده اصلی Breakpoint را تشکیل میدهد: شما و تیمتان در این دنیا تنها هستید و باید برای بقا و اتمام مأموریتتان، تا نقطهی شکست یا همان Breakpoint مقاومت کنید.
کنترل شدید «گرگها» روی جزیره به این معناست که باید پیش از هر اقدامی، استراتژی حمله را مشخص کرد و تا حد ممکن مخفیانه پیش رفت
بازیکنان برای پیشروی در بازی باید به جمعآوری مهمات، کمکهای اولیه و اطلاعات پرداخته و منابعی را که در اختیار دارند، مدیریت کنند. حفظ سلامتی و انرژی از طریق تغذیه و نوشیدن، مراقبت از سلاحها و ساختن تجهیزات، از عناصر کلیدی Ghost Recon Breakpoint هستند. کنترل شدید «گرگها» روی جزیره به این معناست که باید پیش از هر اقدامی، استراتژی حمله را مشخص کرد و تا حد ممکن مخفیانه پیش رفت. به دلیل برتری عددی و تکنولوژیکی دشمنان، دیگر نمیتوان به سادگی به دل دشمن زد و باید تا حد ممکن از درگیری خودداری کرد. سازندگان هم در همین راستا ساز و کارهای جدیدی در بازی گنجاندهاند.
در وهله اول، بازیکنان میتوانند در نقاط مشخصی در نقشه کمپ راهاندازی کرده و تجهیزات لازم برای پیشبرد مراحل را در آن تهیه کنند. این کمپها حکم هاب اصلی بازی را داشته و علاوه بر امکان استراحت و ارتقای کاراکتر در آن، میتوان ساعت و شرایط حمله به پایگاه دشمن را هم مشخص کرد. از جمله المانهای کلیدی برای مخفیکاری در Breakpoint، قابلیت جدید «Prone Camo» است که به بازیکن اجازه میدهد خود را در گل و لای غوطهور کرده و استتار کند. به علاوه قابلیتهای دیگری چون پهپاد برای بررسی محیط، کیت مخصوص بریدن حصارها و تگ کردن دشمنان نیز به بازیکنان در این راه کمک میکند.
تاکنون در خلال نمایشهای بازی چندین بار تأکید شده که یوبیسافت از اشتباهات خود در Wildlands درس گرفته و این نسخه را براساس بازخوردهای طرفداران ساخته است
مخفیکاری در این بازی عنصری حیاتی است اما شرایطی نیز پیش میآید که باید با دشمنان درگیر شوید. یکی از تفاوتهای عمده این عنوان با سایر بازیهای شوتر، به سیستم سلامتی برمیگردد. کاراکترها ممکن است حین نبرد یا در اثر سقوط از ارتفاع به شدت زخمی شده و دچار خونریزی شوند. چنین چیزی علاوه بر تضعیف تواناییها، امکان کنترل کاراکتر را نیز دشوار کرده و حتی موجب مرگ او میشود. تنها راه درمان زخمها، استفاده از بانداژ است که فرایندی بسیار زمانبر بوده و در میانه نبرد تبدیل به یک دردسر بزرگ میشود. طبق ویدئوهایی که تاکنون از گیمپلی بازی منتشر شده، بهنظر میرسد تأکید سازندگان روی مخفیکاری موجب شده سناریوهای درگیری آزاد با دشمنان بهدلیل کندی سیستم بازیابی سلامت برای بازیکنان طاقتفرسا شود. به همین سبب درصورت عدم ایجاد تغییر در این سیستم هنگام عرضه بازی، بهتر است تا جای ممکن از درگیریهای ریسکی خودداری کنید.
یوبیسافت از وجود یکپارچگی در مودهای مختلف بازی خبر داده است؛ طوری که بازیکنان میتوانند پیشرفتهای خود در هر بخش را در دیگری به کار بگیرند. سابقه بسیار خوب یوبیسافت در پشتیبانی طولانی مدت از بازیهای خود نیز موجب شده که خیالمان از بابت انتشار محتوای تازه و جذاب به بازی Ghost Recon Breakpoint راحت باشد. از جمله این محتوای تازه میتوان به خطوط داستانی جدید، رویدادهای ویژه و Raidها اشاره کرد که طبق توصیفات یوبیسافت، «شرایط بسیار سطح بالا»یی هستند که تنها بهصورت کو-آپ قابل انجام بوده و ارزش تکرار زیادی هم دارند.
تاکنون در خلال نمایشهای بازی چندین بار تأکید شده که یوبیسافت از اشتباهات خود در Wildlands درس گرفته و این نسخه را براساس بازخوردهای طرفداران ساخته است. این شرکت قول داده درخواست بازیکنان مانند وسایل نقلیه نظامی بیشتر، داستانی غنیتر و حق انتخابهای بیشتر را در این بازی بگنجاند. برای آنکه ببینیم یوبیسافت تا چه حد در ارائه تجربهای نو از این مجموعه دوستداشتنی موفق بوده باید تا ۱۲ مهر ماه (۴ اکتبر) صبر کنیم. بازی Ghost Recon Breakpoint در این تاریخ برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید