#مهسا_امینی

بزرگ‌ترین لانچ دیجیتالی تاریخ توسط Cyberpunk 2077 رقم خورد

دسامبر، ماهی پر رونق برای ویدیو گیم

بزرگ‌ترین لانچ دیجیتالی

طبق گزارشی که از سوی مجموعه‌ی SuperData منتشر شده، Cyberpunk 2077 بزرگ‌ترین لانچ دیجیتالی تاریخ را رقم زده است.

Cyberpunk 2077 نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی معرفی شد. این موضوع در کنار عملکرد فوق‌العاده‌ی The Witcher 3: Wild Hunt، نمایش‌های خیره‌کننده و همچنین مصاحبه‌های سازندگان طی سال‌های گذشته باعث شده بود سایبرپانک 2077 به یکی از مورد انتظارترین محصول سال ۲۰۲۰ تبدیل شود. این عنوان اوایل دسامبر برای پلتفرم‌های هدف در دسترس قرار گرفت اما مشخص بود تعداد قابل‌توجهی از المان‌های گیم‌پلی تکمیل نشده و به زمان بیشتری برای توسعه نیاز دارند. علاوه بر این، عملکرد فنی نسخه‌های کنسولی به شدت غیرقابل‌تحمل بود. این مشکلات دست به دست هم داده و موجی از اعتراض را در فضای مجازی به وجود آورد؛ موجی که به درخواست‌های پرتعداد ریفاند منجر شد.

SuperData در زمینه‌ی جمع‌آوری و بررسی اطلاعات فعالیت دارد. این مجموعه اخیرا گزارش مربوط به دسامبر را به صورت عمومی در فضای مجازی منتشر کرد. با توجه به متن، Cyberpunk 2077 با ثبت فروشی معادل ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه بزرگ‌ترین لانچ دیجیتالی تاریخ را رقم زده است. به عقیده‌ی کارشناسان سوپردیتا، عملکرد عالی تیم بازاریابی در کنار شهرت بالای The Witcher 3: Wild Hunt باعث شد بسیاری از کاربران بهینه‌سازی بسیار بد نسخه‌های کنسولی و همچنین باگ‌های آزاردهنده را نادیده گرفته و اقدام به خرید بازی کنند. ۸۰ درصد از رقمی که به ثبت رسید، به پلتفرم رایانه‌های شخصی اختصاص دارد. این اتفاق احتمالا به خاطر حذف نسخه‌ی پلی‌استیشن از فروشگاه رسمی سونی و همچنین عملکرد ضعیف نسخه‌های کنسولی رخ داده است. در ضمن، گزارش سوپردیتا ریفاندها را در نظر گرفته است. با این حال، کارشناسان معقتد هستند تعداد ریفاندها به حدی نبوده که بتواند جلوی ثبت رکورد توسط سایبرپانک 2077 را بگیرد.

SuperData در ادامه‌ی گزارش خود به Fortnite پرداخت که روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی عملکرد قدرتمندی دارد. درآمد این بازی در دسامبر بیشترین رقم از آگوست سال ۲۰۲۰ میلادی بوده و تعداد کاربرانی هم که در جریان این ماه به تجربه‌ی بازی پرداخته‌اند، بیشترین رقم از آگوست ۲۰۱۹ بوده است. کارشناسان مجموعه عقیده دارند این موفقیت‌ها به لطف رویدادهای بزرگ بازی رخ داده که با همکاری مارول برگزار شد. در ضمن، فورتنایت در یک برهه از دسامبر گذشته رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر همزمان را به ثبت رساند که یک رکورد جدید به شمار می‌رود. بخش دیگر گزارش سوپردیتا به Grand Theft Auto Online اختصاص دارد که به واسطه‌ی انتشار بسته‌ی الحاقی Cayo Perico Heist توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرد.

با توجه به متن، بالاترین درآمد ماهانه‌ی Grand Theft Auto Online در ماه دسامبر ۲۰۲۰ رقم خورده است. علاوه بر این، تعداد کاربران در مقایسه با نوامبر ۴۷ درصد رشد داشت. در آنسوی ماجرا، Among Us قرار می‌گیرد که تعداد کاربرانش نسبت به نوامبر کاهش را تجربه کرد. با این حال، تعداد کاربرانش در طول ماه حدودا سه برابر Roblox بود. این بازی چندنفره دسامبر گذشته برای نینتندو سوییچ عرضه شد و فروشی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه‌ای را روی این پلتفرم به ثبت رساند.

درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌ها در دسامبر ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی خبر می‌دهد. این افزایش قابل‌توجه باعث شده دسامبر ۲۰۲۰ از لحاظ درآمد رکورددار باشد. در ضمن، درآمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌های موبایلی، کنسولی و رایانه‌های شخصی نسبت به دسامبر گذشته به ترتیب ۵، ۱۶ و ۴۰ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند. به عقیده‌ی تحلیلگران سوپردیتا، انتشار Cyberpunk 2077 تاثیر بسزایی در افزایش فروش بازی‌های پی‌سی داشته است.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا