1%
  • 0/10

سازنده‌ی Cyberpunk 2077 به گزارش اخیر جیسون شرایر واکنش نشان داد

حاشیه‌هایی که تمامی ندارد

سازنده‌ی Cyberpunk 2077 به گزارش اخیر جیسون شرایر واکنش نشان داد ۰ ۲۹ دی ۱۳۹۹ اخبار بازی کپی لینک
سازنده‌ی Cyberpunk 2077

سی‌دی پراجکت رد که به عنوان سازنده‌ی Cyberpunk 2077 شناخته می‌شود، به صورت رسمی به گزارش اخیر جیسون شرایر واکنش نشان داد.

Cyberpunk 2077 بعد از هشت سال انتظار وارد بازارهای جهانی شد اما چیزی که کارشناسان و مخاطبان انتظارش را می‌کشیدند نیست. بخش‌های مختلفی از بازی همچنان ناقص بوده و از همه مهم‌تر، مشکلات فنی متعدد امکان تکمیل مراحل را از تعداد قابل‌توجهی از خریداران سلب کرده است. البته بازخوردهای منفی، تنها مشکلی نیست که سازندگان در سی‌دی پراجکت رد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. دولت لهستان چندی پیش اعلام کرد در صورتی که سازندگان نتوانند مشکلات فنی را با به‌روزرسانی‌های آتی رفع کنند، ۱۰ درصد درآمد را به عنوان جریمه خواهند برداشت. در ضمن، دو شرکت Rosen Law Firm و The Schall Law Firm دادخواست‌هایی را تنظیم کرده و سی‌دی پراجکت را به «تبلیغ گمراه‌کننده» متهم کرده‌اند.

جیسون شرایر (Jason Schreier) یکی از روزنامه‌نگار مشهور ویدیو گیم بوده و در حال حاضر برای Bloomberg News می‌نویسد. او چندی پیش مصاحبه‌ای را با تعدادی از کارمندان کنونی و سابق سی‌دی پراجکت رد انجام داد تا بتواند به اطلاعات تازه‌ای از فرایند ساخت Cyberpunk 2077 دست یابد. او سپس اطلاعات جمع‌آوری شده را در قالب یک گزارش روی خروجی بلومبرگ قرار داد؛ گزارشی که به شدت مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و جنجال‌های تازه‌ای را علیه مدیران سی‌دی پراجکت به وجود آورده است.

آدام بدوفسکی (Adam Badowski) در حال حاضر مدیریت سی‌دی پراجکت رد را بر عهده دارد. او اخیرا بیانیه‌ای را از طریق حساب توییتری خود منتشر کرده که یک جوابیه به گزارش اخیر جیسون شرایر به شمار می‌رود. بدوفسکی در بخش ابتدایی متن خود به ادعای شرایر پیرامون تریلر E3 2018 پرداخت. نویسنده‌ی بلومبرگ مدعی شده بود ویدیویی که در E3 2018 به نمایش درآمد از گیم‌پلی ضبط نشده بود. به بیان دیگر، با یک ویدیوی جعلی مواجه بودیم. شرایر در ادامه توضیح داد المان‌ها و سیستم‌های گیم‌پلی در آن بازه‌ی زمانی هنوز نهایی نشده و حتی کدهایشان نوشته نشده بود. بدوفسکی در پاسخ به این ادعا گفت امکان ندارد دو سال قبل از عرضه ویدیویی را به نمایش بگذارید و تفاوتی میان آن و نسخه‌ی اصلی وجود نداشته باشد.

مدیر سی‌دی پراجکت رد توضیح داد اگرچه تفاوت‌هایی وجود دارد اما بسیاری از قابلیت‌هایی که در تریلر E3 2018 به نمایش گذشته شد، در نسخه‌ی اصلی وجود دارند. آدام بدوفسکی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت وجود تفاوت‌ها طبیعی است؛ زیرا در جریان ساخت یک بازی برخی ویژگی‌ها در یک برهه به بازی اضافه شده و بنا به دلایلی بعدها حذف می‌شوند. او همچنین به وجود واتر مارک «در دست ساخت» روی تریلر اشاره کرد؛ نشانی که می‌گوید تریلر در حال پخش تفاوت‌هایی با محصول نهایی خواهد داشت.

جیسون شرایر در بخش دیگری از گزارش اخیر خود نوشت اکثر کارمندان سی‌دی پراجکت می‌دانستند بازی برای عرضه در دسامبر آماده نبوده و به زمان بیشتری نیاز دارد. آدام بدوفسکی در پاسخ گفت نویسنده‌ی بلومبرگ تنها با ۲۰ نفر از از کارمندان سابق و کنونی سی‌دی پراجکت مصاحبه کرده که رقم پایینی در مقایسه با افراد شاغل در استودیو (۵۰۰ نفر) به شمار می‌رود. در نتیجه، بیان اینکه اکثر کارمندان می‌دانستند بازی آماده نیست نمی‌تواند جمله‌ی صحیحی باشد. بدوفسکی همچنین گفت برخلاف ادعاهای شرایر، تمامی نامه‌های اداری، ایمیل‌ها، بیانیه‌ها و حتی جلسه‌ها به زبان انگلیسی هستند تا افرادی که به لهستانی تسلط ندارند، با مشکل مواجه نشوند.

مدیر سی‌دی پراجکت رد در بیانیه‌ی خود هیچ پاسخی به ادعاهای جیسون شرایر مبنی بر کرانچ توسعه‌دهندگان Cyberpunk 2077 ارائه نداد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments