بودجهی ساخت بازی Control چقدر بوده است؟
مدیرعامل رمدی اینترتینمنت پاسخ میدهد
ترو ویرتالا، مدیرعامل استودیوی رمدی اینترتینمنت، اخیرا مصاحبهای را با وبسایت GamesIndustry.biz انجام داده است. ویرتالا در بخشی از صحبتهای خود به بودجهی ساخت بازی Control اشاره کرد.
Control، اولین محصول استودیوی رمدی اینترتینمنت پس از پایان همکاری خود با مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ محسوب میشود. این بازی اکشن و ماجراجویی در جریان رویداد E3 2018 معرفی و حدودا یک سال بعد منتشر شد. محصول جدید سازندگان Alan Wake حول محور شخصیتی با نام جسی فیدن میچرخد. او پس از ورود به ساختمان مرکزی FBC متوجهی حضور نیروهای هیس (Hiss) میشود که کنترل همه چیز را بهدست گرفتهاند. جسی نه تنها باید شرایط را به حالت قبل بازگرداند، بلکه باید برادرش گم شدهاش را هم پیدا کند.
اگرچه Control بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد اما در زمینهی فروش فیزیکی عملکرد قابل توجهی نداشت. با این حال، اعضای رمدی اینترتینمنت نسبت به عملکرد تجاری بازی جدیدشان هیچ نگرانی ندارند و حتی از آن راضی هستند. ترو ویرتالا (Tero Virtala)، مدیرعامل استودیو، اخیرا مصاحبهای را با وبسایت GamesIndustry.biz انجام داده است. او در صحبتهای خود به بودجهی ساخت بازی Control اشاره کرد که کمتر از ۳۰ میلیون دلار بوده است:
ما نیازی به بودجههای عظیم که بازیهای بزرگ با آنها ساخته میشوند، نداریم. به همین دلیل، با وجود اینکه Control در صدر جدولهای پرفروشترینها قرار نگرفت، وضعیت خوبی داریم؛ زیرا فروش بازی روند ثابت و بادوامی دارد. ما همیشه به افقهای دور نگاه میکنیم.
امروزه، بخش بزرگی از فروش بسیاری از بازیها در بلند مدت و از طریق فروشگاههای دیجیتالی بهدست میآید. به همین دلیل، فروش Control میتواند در آینده هم ادامه داشته باشد که این اتفاق خوبی [برای ما] است. قصد داریم تا محتویات رایگان و پولی بیشتری را به این بازی بیاوریم. Control، کیفیت بالا و منحصر بهفرد خودش را به اثبات رسانده است و این موضوع دهان به دهان میچرخد. کاربران بسیاری هستند که هنوز این بازی را تجربه نکردهاند. البته به غیر از اینها، موارد دیگری هم هستند که روی فروش یک بازی در بلند مدت تاثیر میگذارند.
مدیرعامل رمدی اینترتینمنت در ادامهی صحبتهای خود گفت از عملکرد جدیدترین محصولشان راضی بوده است، بهخصوص اینکه یک آیپی تازه محسوب میشود و بدون هیچ گونه پشتیبانی مالی از سوی دیگر شرکتها ساخته شد. میکائیل کاسورینن (Mikael Kasurinen)، کارگردان Control که در کنار ترو ویرتالا نشسته بود، صحبتهای او را تایید کرد و گفت که به جدیدترین محصولاشان افتخار میکند. با توجه به صحبتهای کاسورینن، Control فرهنگ ساخت و توسعهی یک بازی ویدیویی را متحول کرده است. در نتیجه، استودیوی رمدی اینترتینمنت از این پس میتواند در مدت زمان کوتاهتر و با بودجهی کمتر نسبت به قبل، محصول مورد نظر را آماده کند.
در پایان، لازم به ذکر است که Control برای سه پلتفرم پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. پشتیبانی از این بازی بهپایان نرسیده است و جدیدترین اثر استودیوی رمدی اینترتینمنت در سال آیندهی میلادی دو بستهی الحاقی دیگر دریافت خواهد کرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید