#مهسا_امینی

سازنده‌های بازی Apex Legends از دلایل کوچک نبودن نقشه‌های آرنا می‌گویند

از بین رفتن هیجان یک مبارزه‌ی طاقت‌فرسا

سازنده‌های بازی Apex Legends از دلایل کوچک نبودن نقشه‌های آرنا می‌گویند مریم خواجوی ۰ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ اخبار بازی
حالت آرنای بازی ایپکس لجندز

فصل نهم بازی بتل رویال محبوب Apex Legends به نام Legacy که کم‌تر از یک هفته از زمان انتشار آن می‌گذرد، با اضافه کردن حالت ثابت جدیدی به نام آرنا به بازی، تنوع زیادی در این عنوان ایجاد کرده است. با این وجود، عده‌ای از بازیکنان معتقدند که حتی نقشه‌های کوچک‌تر از مواردی که در حال حاضر موجودند می‌تواند هیجان‌انگیزتر باشد. در واکنش به همین موضوع، تعدادی از سازنده‌های استودیوی ریسپاون توضیح دادند که چرا نقشه‌های بازی در این اندازه طراحی شده‌اند و کوچک‌تر از این نیستند.

آرنا حالتی است که در آن دو تیم سه نفره در یک نقشه‌ی کوچک‌تر نسبت به بخش بتل رویال بازی، در چندین راند با هم به مبارزه می‌پردازند. این حالت مخصوصا توسط افرادی که رقابت‌طلب‌اند و از یک مبارزه‌ی خوب بیش‌تر از گشت‌وگذار در نقشه و جمع‌آوری لوت لذت می‌برند، بسیار مورد استقبال واقع شده است.

Daniel Klein، طراح ارشد بازی در پاسخ پیشنهاد کاربران برای قرار گرفتن بخش محبوب Octane’s Gauntlet در حالت آرنا توضیحاتی ارائه داد. به گفته‌ی وی این بخش به تنهایی برای برگزاری مبارزات ۳ به ۳ بیش از حد کوچک است. کلین ادامه داد که وجود چندین منطقه‌ی کلیدی و حساس در نقشه‌ی آرنا حائز اهمیت است و Octane’s Gauntlet برای تبدیل شدن به یک نقشه‌ی منفرد در حالت آرنا کافی نیست و تنها می‌تواند بخشی از یک نقشه‌ی بزرگ‌تر باشد.

یکی از طراحان بازی به دنبال توضیحات کلین، اضافه کرد:

ما بخش‌های مختلفی از نقشه‌های بتل رویال و نمونه‌های اولیه از نقشه‌های سفارشی را مورد آزمایش قرار دادیم. به این ترتیب توانستیم چیزهای زیادی در مورد اینکه چه ویژگی‌هایی بهتر کار می‌کنند و چه مواردی زیاد موفق‌آمیز نیستند آموختیم. متاسفانه نقشه‌های کوچک واقعا در این حالت جواب نمی‌دهند. با توجه به تجربه‌ی شخصی من، پس این نقشه‌ها دو الی سه راند تکراری خواهند شد و تیم‌ها به راحتی می‌توانند حرکت تیم مقابلشان را پیش‌بینی کنند و بازی هم خیلی سریع‌تر به اتمام خواهد رسید. بنابراین شما بخش هیجان‌انگیز تصمیم‌گیری و قرار‌ گرفتن در مکان مناسب با توجه به مکانی که حدس می‌زنید دشمنانتان در آن‌جا خواهند بود، از دست می‌دهید. ناگفته نماند که در این‌صورت تیم‌ها لازم نیست قبل از برداشتن اسلحه‌ی مورد نظر خود زیاد فکر کنند و تعادل منطقی‌ای بین فاصله‎‌ی دور و نزدیک قائل شوند. همچنین بودن مواردی همچون Care Packageها و آیتم‌های مخصوص Heal کردن و ایستگاه‌های پول بی‌معنی می‌شوند و امکان یک مبارزه‌ی  منطقی را از بین می‌برند.

با توجه به این نظرات، به نظر نمی‌رسد که سازندگان علاقه‌ای به ورود نقشه‌های کوچک‌تر به حالت آرنای بازی داشته باشند. این بازی در حال حاضر به صورت رایگان برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس سری X و S، Xbox One، نینتندو سوییچ و راینه‌های شخصی موجود است.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا