شیائومی ۲۰۲۳
1%
  • 0/10

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۲۳

عملکرد شیائومی در سال ۲۰۲۳ چطور بود؟

محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال ۲۰۲۳ ۰ ۰۷ دی ۱۴۰۲ یادداشت فناوری کپی لینک

شیائومی در سال ۲۰۲۳ از محصولات زیادی رونمایی و آن‌ها را راهی بازار کرده که البته همه‌ی آن‌ها موفق نبوده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم به محصولات برنده و بازنده‌ی این غول چینی در سال ۲۰۲۳ اشاره‌ای داشته باشیم.

شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان محسوب می‌شود که هر سال محصولات بسیار زیادی را راهی بازار می‌کند. از گوشی هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ و حتی خودروی برقی که اولین مدل آن هم امروز رونمایی شد.

اما تمام محصولات این شرکت چینی لزوما خوب و موفق نبوده‌اند و نتوانستند نظر مثبت کاربران را جلب کنند. البته که این شرکت به طور کلی سال موفقی داشت و توانست جایگاه خود را حداقل به عنوان سومین شرکت برتر تولیدکننده‌ی گوشی در جهان حفظ کند.

آمار و ارقام از لحاظ فروش خارق‌العاده نبود اما با توجه به شرایط اقتصادی بد مردم و دسترسی کم افراد به یک سری از مدل‌های خاص از محصولات شیائومی، انتظار زیادی هم نداشتیم. با این حال در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی محصولات بازنده و برنده‌ی شیائومی در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

برنده: سری شیائومی ۱۳ و بهتر از همه، ۱۳ اولترا

سری شیائومی ۱۳ یکی از موفق‌ترین محصولات شیائومی در سال ۲۰۲۳ بود. گوشی‌هایی که به رهبری مدل اولترا راهی بازار شدند و توانستند به لطف امکانات سخت‌افزاری استثنائی و قیمت مناسب، خیلی زود خود را در دل کاربران جا کنند.

شیائومی ۱۳ پرو مثلا با سخت‌افزاری قدرتمند، دوربین‌های بسیار باکیفیت، کیفیت ساخت مثال‌زدنی و قیمت منطقی توانست از این سری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و حتی از رقبای مستقیم خود نظیر گلکسی اس ۲۳ پلاس هم بهتر ظاهر شود.

البته که این گوشی یک سری ضعف‌هایی دارد اما با توجه به امکانات سخت‌افزاری خوب نظیر نمایشگر +QHD، استاندارد ضد آب IP68، حافظه UFS 4.0، دوربین اصلی 1 اینچی و شارژر 120 واتی، می‌توان آن را یک پرچم‌دار کم‌نظیر در تمام بخش‌ها در نظر گرفت.

اما گل سر سبد این مجموعه شیائومی ۱۳ اولترا بود. محصولی که علی‌رغم عرضه در مدل محدود، در کشور ما هم در دسرتس قرار دارد و کاربران می‌تواننند از امکانات فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوند. از جمله قابلیت‌های این محصول هم می‌توان به بدنه‌ی چرمی باکیفیت، نمایشگر +QHD، قدرت سخت‌افزاری کم‌نظیر، دوربین اصلی 1 اینچی، دوربین زوم با قابلیت زوم 3٫2 و 5 برابری اپتیکال، (تمام سنسورها 50 مگاپیکسلی هستند)، شارژر 90 واتی و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

شیائومی ۱۳ را هم می‌توان به عنوان یک پرچم‌دار مدل استاندارد، گوشی خوبی به حساب آورد. استاندارد ضد آب IP68، پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲، حافظه UFS 4.0، دوربین اصلی قدرتمند با امکان فیلم‌برداری 8K و شارژر 67 واتی از جمله امکانات جذاب این پرچم‌دار محسوب می‌شود در حالی که قیمت آن کمتر از 600 دلار است!

برنده: شیائومی واچ 2 پرو؛ ساعت جذاب شیائومی در سال ۲۰۲۳

ساعت هوشمند شیائومی واچ ۲ پرو یکی دیگر از محصولات برنده‌ی غول چینی در سال ۲۰۲۳ بود. این ساعت هوشمند که پرچم‌دار شیائومی محسوب می‌شود از سیستم‌عامل جذاب Wear OS به عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض خود بهره می‌برد و در نتیجه امکانات بسیار فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ادغام‌سازی بهتر با اکوسیستم گوگل اشاره کرد.

این ساعت دیگر صرفا یک محصول قدرتمند با قیمت مناسب نیست، بلکه از لحاظ امکانات نرم‌افزاری جهت سلامتی و تناسب اندام هم یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید که حتی برای حرفه‌ای‌ها هم می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای باشد.

به عنوان ساعت هوشمندی با سیستم‌عامل Wear OS، طول عمر باتری این ساعت هم فوق‌العاده است و می‌تواند بیش از ۱ هفته شما را همراهی کند. این قابلیت‌ها در کنار قیمت بسیار مناسبی که شرکت چینی طبق معمولی روی این ساعت گذاشته سبب شده تا گلکسی واچ ۶، اپل واچ سری ۹ و ساعت‌های قدرتمند از شرکت‌های دیگر، رقیب سرسختی در بازار ساعت‌های بالارده داشته باشند.

برنده: سری ردمی نوت ۱۲

سری ردمی نوت ۱۲ یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین سری گوشی‌هایی بوده‌اند که تاکنون با برند ردمی نوت راهی بازار شده‌اند. شیائومی برای این گوشی‌ها از سخت‌افزار مطلوب و امکانات نرم‌افزاری متعددی استفاده کرده که همه‌ی این‌ها در کنار قیمت پایین، پکیج مناسبی را برای طیف وسیعی از کاربران به وجود آورد.

بسیاری از گوشی‌های موجود در این سری از لحاظ امکانات کلی، فوق‌العاده هستند و قیمت خوبی هم دارند. حتی ردمی نوت ۱۲ 4G و 5G هم با سخت‌افزاری خوب در محدوده‌ی قیمتی خودش ما را غافلگیر کرد.

تنها گله‌ای که از این گوشی‌ها داشتیم این بود که آنقدر تنوع آن‌ها زیاد است که اصلا نمی‌دانیم تفاوت بعضی از مدل‌ها با برخی دیگر چیست. همین مورد سبب می‌شود انتخاب بین آن‌ها واقعا کار سختی برای برخی از کاربران باشد چون نمی‌دانند یک سری از افزایش قیمت‌ها دقیقا به خاطر چه ویژگی اضافه‌ای است. با این حال تجربه‌ی کلی کار با تمام این گوشی‌ها مثبت خواهد بود.

بازنده: شیائومی میکس فولد 3

اگرچه شیائومی میکس فولد ۳ یک ارتقای واقعا عالی در مقایسه با قبل بود، به خصوص در بخش دوربین و در واقع باید گفت یکی از بهترین سیستم‌های دوربین را در مقایسه با سایر گوشی‌های تاشو دارد، اما نتوانست آنطور که باید در بازار بدرخشد.

این گوشی فقط در بازار چین در دسترس قرار دارد و تقریبا می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب شده آن را بازنده بدانیم همین بازار عرضه‌ی محدود است. از طرفی یک سری از ضعف‌های نسل گذشته هم در این نسل برطرف نشده است.

برای مثال، رابط کاربری MIUI آنقدرها پیشرفته نیست که بتواند به کاربر کمک کند تا از نمایشگر تاشوی میکس فولد ۳ به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کند. همچنین از لحاظ مولتی تسکینگ هم شما تجربه‌ی جذابی را با این گوشی نخواهید داشت علی‌رغم اینکه این گوشی برای مولتی تسکینگ ساخته شده است.

علاوه بر این‌ها، گوشی تاشوی شیائومی از لحاظ سیستم خنک‌کنندگی هم مشکل دارد و زیر فشار سنگین داغ می‌کند. اگر به این ضعف‌ها، عدم امکان فیلم‌برداری در وضوح 4K با استفاده از دوربین تله‌فوتو، مشکل لرزشگیر و نبود سیستم فوکوس خودکار را برای دوربین فوق عریض اضافه کنیم، می‌بینیم که لیست ضعف‌های میکس فولد ۳ آنقدر زیاد می‌شود که با توجه به قیمت نجومی آن، اصلا قابل قبول نیستند.

بازنده: شیائومی بادز ۴ پرو؛ هدفون بی‌سیم ضعیف شیائومی در سال ۲۰۲۳

هرچقدر که شیائومی واچ ۲ پرو توانست استثنائی ظاهر شود، بادز ۴ پرو نتوانست نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. اگرچه کیفیت صدای این محصول عالی است و طول عمر باتری بالایی هم دارد اما با این حال تجربه‌ی نرم‌افزاری آن پر از باگ است و سبب می‌شود خیلی آن را نپسندیم.

همچنین قیمت عرضه‌ی شیائومی بادز ۴ پرو هم اصلا قابل توجیه نبود، به خصوص در مقایسه با سایر هدفون‌های بی‌سیم بالارده در بازار که کیفیت صدا و امکانات خارق‌العاده‌ای داشتند و خبری از مشکلات نرم‌افزاری هم در آن‌ها نبود. 

بازنده: سری شیائومی پوکو

پوکو علی‌رغم اینکه گوشی‌های زیادی را راهی بازار کرد اما با این حال نتوانست آنطور که از آن انتظار می‌رفت ظاهر شود. برای مثال پوکو F5 و F5 پرو دو مدل از بهترین گوشی‌های تاریخ پوکو محسوب می‌شوند اما هیچ یک از آن‌ها از لحاظ دوربین نتوانستند خارق‌العاده ظاهر شوند. حتی قیمت مناسب هم یک سری از ضعف‌های این دو برادر را جبران نکرد.

گوشی‌های اقتصادی پوکو هم آنقدرها جذاب نیستند که بخواهیم آن‌ها را عامل بهترین خاطرات شیائومی در سال ۲۰۲۳ بدانیم. گوشی‌های پوکو در بسیاری از مواقع در مقایسه با همتاهای خود از سری ردمی نوت ۱۲ ضعیف‌تر ظاهر می‌شدند؛ نه لزوما از لحاظ امکانات و قدرت سخت‌افزاری، بلکه در جلب رضایت کاربران.

این بود لیستی از بهترین و بدترین تجربه‌های شیائومی در سال ۲۰۲۳. به نظر شما این شرکت چینی چه تجربه‌ی خوب و بد دیگری داشت که می‌توانست به این لیست اضافه شود؟



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments