نسخه ریمیک سری مکس پین
1%
  • 0/10

آیا پای نسخه ریمیک سری مکس پین به جهان متصل رمدی باز می‌شود؟

استودیو رمدی به دنبال گسترش جهان خود به شکلی شگفت انگیز!

آیا پای نسخه ریمیک سری مکس پین به جهان متصل رمدی باز می‌شود؟ ۰ ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ یادداشت (گیم) کپی لینک

نسخه ریمیک سری مکس پین امروزه یکی از مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی است. اما موضوعی که آن را حتی جذاب‌تر از گذشته کرده این است که احتمالا شاهد ورود مکس به جهان متصل رمدی و ارتباط مستقیم او با Alan Wake و Control باشیم!

چندی پیش استودیو دوست داشتنی رمدی (Remedy Entertainment) از بازسازی دو نسخه ابتدایی سری بازی مکس پین خبر داد. این خبر به خودی خود ما را به وجد آورد، اما اخباری به گوش رسیده که بازسازی یا همان ریمیک این دو بازی، فراتر از ریمیک ساده بوده و قرار است به لطف این دو بازی چیزهای زیادی در استودیو رمدی تغییر کند.

سری مکس پین همان سری بازی بود که استودیو رمدی را به شهرت رساند و در حالی که این استودیو بنا به دلایلی امتیاز مکس پین را در اختیار استودیویی دیگر قرار داد، طی قراردادی موفق شد دو نسخه ابتدایی این بازی را بازسازی کند.

رمدی به دلیل تمرکز بر دیگر بازی‌ها و البته فروش امتیاز مکس پین، موفق به توسعه نسخه‌ای جدید از آن در سال‌های اخیر نشده و شنیدن خبر انتشار نسخه ریمیک این سری بازی برای ما بسیار جذاب است. اما اگر بازی‌های این توسعه دهنده را دنبال کرده باشید، می‌دانید که آن‌ها طی سال‌های اخیر به ساخت جهانی متصل میان بازی‌های خود روی آورده‌اند و نسخه ریمیک مکس پین نیز می‌تواند بخش‌هایی به این جهان متصل جذاب بیافزاید. در حقیقت، نسخه ریمیک مکس پین فراتر از ریمیکی ساده است!

هدف اصلی نسخه ریمیک سری مکس پین چیست؟

دیگر سری بازی محبوب رمدی یعنی Alan Wake که در اواخر سال ۲۰۲۳ نسخه دوم آن به انتشار رسید، داستانی عجیب و به شدت درگیر کننده دارد. پیش از عرضه بازی Alan Wake 2، تیم رمدی بخش‌هایی مرتبط با جهان آلن ویک را در سال ۲۰۱۹ و در بازی جذاب Control ارائه داد.

در کنار آن تیم رمدی به طور رسمی اعلام کرد که جهان دو بازی Alan Wake و Control به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند! بازی Alan Wake 2 به لطف داستان خارق العاده خود بخش‌هایی تازه به جهان متصل رمدی افزود و حال انتظار می‌رود که نسخه ریمیک سری مکس پین نیز بخش‌هایی به این جهان جذاب بیافزاید!

اشارات به حضور مکس پین در جهان متصل رمدی

یکی از لحظات کلیدی بازی Control، لحظه‌ای است که شخصیت اصلی بازی یعنی جسی فیدن (Jesse Faden) به گفتگو با برادر گم گشته خود دیلان (Dylan) می‌پردازد. طی مکالمه این دو، دیلان به رویارویی با مردی به نام آقای دور (Mr. Door) در رویای خود اشاره می‌کند. به گفته دیلان، آقای دور به طور مداوم از وجود جهان‌های مختلف سخن می‌گوید.

آقای دور در بازی Alan Wake 2 رخ نمایی کرد و حین شگفت زده کردن ما، بخش‌هایی عمیق به جهان متصل رمدی افزود. از آنجا که نویسنده معروف رمدی یعنی آلن ویک قدرت ایجاد تغییر در جهان به لطف نوشته‌های خود را دارد، جهان‌های مختلف مفهومی بسیار اساسی و مهم در جهان متصل رمدی هستند. این جهان‌های مختلف می‌توانند مسیر ورود مکس پین به جهان متصل رمدی را هموار کنند!

داستان آلن ویک

آلن ویک در نسخه دوم بازی متوجه شده که او قدرتی بسیار خاص در خود داشته که حتی از وجود آن بی خبر بوده است! او می‌تواند با استفاده از قلم خود جهان را تغییر دهد! در بازی Alan Wake 2 دو مامور دولتی با نام‌های ساگا اندرسون (Saga Anderson) و الکس کیسی (Alex Casey) به دنبال حل پرونده‌ای عجیب وارد منطقه برایت فالز (Bright Falls) می‌شوند. ما تا مدتی طولانی باور داریم که در حال تجربه داستان زندگی آلن و حضور او در مکان تاریک (Dark Place) هستیم، غافل از اینکه ما در حال تجربه لحظاتی از زندگی مامور الکس کیسی هستیم که ترکیبی از جهان حقیقی و جهان داستان است!

از سوی دیگر، سم لیک (Sam Lake) کارگردان مطرح و دوست داشتنی استودیو رمدی، خود بازیگر دو نقش جذاب مکس پین و الکس کیسی بوده و شباهت ظاهری این دو شخصیت در دو سری بازی مختلف رمدی می‌تواند روشی جالب برای ایجاد ارتباط میان مکس پین، الن ویک و جهان متصل رمدی باشد!

با توجه به داستان بازی Alan Wake 2، آلن هنوز قدرت این را داشته که از زندگی الکس کیسی بهره برده و برای داستانی نو شخصیت مکس پین را خلق کند! یکی از اشارات کاملا واضح داستان الن ویک ۲ به سری بازی مکس پین، افکار و هاله‌های الن ویک از دو پلیس در هتل اوشن ویو (Oceanview Hotel) بود که درباره دایره درونی (Inner Circle) و مخدر معروف جدید (New Designer Rug) صحبت می‌کنند.

دایره درونی در حقیقت جامعه‌ای سری در جهان مکس پین بوده و والکیر (Valkyr) که نام آن بارها در جهان مکس پین شنیده شده می‌تواند مواد مخدر جدیدی باشد که پلیس‌ها از آن سخن می‌گویند. همه این‌ها اشاراتی مستقیم به مکس پین بوده و به احتمال بسیار زیاد سم لیک به ترکیب دنیای مکس پین با الن ویک و جهان متصل رمدی فکر می‌کند.

در این میان لازم به ذکر است که استودیو آمریکایی راکستار (Rockstar) صاحب نام مکس پین بوده و همین موضوع می‌تواند مکس پین را از جهان متصل رمدی فاصله دهد. علاوه بر آن، چندی پیش سم لیک طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که نسخه‌های اصلی مکس پین بخشی از جهان متصل رمدی نیستند، اما ما گمان داریم نسخه ریمیک این سری تبدیل به بخشی از این جهان متصل می‌شود.

مکس پین کجای جهان متصل رمدی جای می‌گیرد؟

پیش از نتیجه گیری نهایی، نباید فراموش کرد که نسخه ریمیک سری مکس پین می‌تواند بدون اعتنا به جهان متصل رمدی توسعه یافته و در دسترس قرار بگیرد. اما با توجه به فعالیت‌های سال‌های اخیر رمدی و شکل دادن جهان متصلی وسیع، رخ دادن چنین اتفاقی تقریبا دور از انتظار است! استودیو رمدی در ساخت جهان متصلی جذاب عالی عمل کرده و شخصیت پیچیده مکس پین می‌تواند بخش‌های زیادی به این جهان اضافه کند.

رمدی طی سال‌های اخیر وعده‌های قدرتمندی به ما داده و باید بگوییم تا به حال حتی بهتر از چیزی که گمان داشتیم ظاهر شده است. گرچه سم لیک اشاره داشته که نسخه اصلی مکس پین بخشی از جهان متصل رمدی نبوده، اما ما هنوز امیدوار به ورود او به این جهان هستیم. نظر شما درباره نسخه ریمیک سری مکس پین و ورود آن به جهان متصل رمدی چیست؟ در انتظار نظرات شما هستیم.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments