بازی Silent Hill 2

چرا ریمیک بازی Silent Hill 2 باید از ریمیک Resident Evil 2 الهام بگیرد؟

بازگشت به سایلنت هیل با گیم‌پلی مدرن

1%
  • 0/10
چرا ریمیک بازی Silent Hill 2 باید از ریمیک Resident Evil 2 الهام بگیرد؟ ۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ مقالات بازی کپی لینک

بازی Silent Hill 2 می‌تواند به شکل هوش‌مندانه‌ای، یکی از ویژگی‌های مهم نسخه ریمیک Resident Evil 2 را سرلوحه خود در بخش گیم‌پلی قرار دهد.

با گذر ایام و سال‌ها، ریمیک‌های بیشتری از بازی‌های کلاسیک ژانر وحشت ساخته می‌شود. نسخه اول دد اسپیس اخیرا ریمیک شد و یکی از جذاب‌ترین ریمیک‌‌های این ژانر را رقم زد. می‌توان گفت که ریمیک نسخه اول بازی رزیدنت اویل در سال ۲۰۰۲ به نحوی شروعی برای ریمیک‌های خوش‌ساخت از بازی‌های ژانر وحشت بود و در سال‌های اخیر هم دیدیم که کپکام این رویه را پیش گرفته و ریمیک‌های خیلی خوبی (قطعا ریمیک رزیدنت اویل ۳ را فاکتور می‌گیریم!) از نسخه‌های اصلی سری را تولید و منتشر کرده است. حالا این ترند پای خود را به فرنچایز بزرگ و محبوب سایلنت هیل باز کرده است و بازی Silent Hill 2 توسط Blooper Team در دست ساخت قرار دارد. می‌توان گفت که ساخته شدن نسخه ریمیک سایلنت هیل ۲ مدیون موفقیت عظیم نسخه‌های ریمیک سری رزیدنت اویل است.

تا الان طرفداران چیز زیادی از ریمیک این نسخه سایلنت هیل ندیده‌اند و فعلا هم نسخه دیگری برای بازسازی در نظر گرفته نشده است. با وجود این که واکنش‌ها نسبت به نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 ضد و نقیض بود و برخی نیز به این بازسازی روی خوشی هم نشان ندادند، اما طرفداران سایلنت هیل همیشه بی‌صبرانه منتظر احیای دوباره این فرنچایز بودند. بازی Silent Hill 2 ازمحبوب‌ترین نسخه‌های فرنچایز محسوب می‌شود و بازیکن را در قالب شخصی به نام جیمز ساندرلند دوباره به شهر مخوف سایلنت هیل می‌برد. به هر حال قاعدتا گیم‌پلی نسخه ریمیک قرار نیست عینا مثل نسخه اصلی باشد و بسیاری از بازیکنان مشتاق هستند تا بدانند گیم‌پلی نسخه ریمیک این بازی که قبلا روی کنسول PS 2 منتشر شده، قرار است چه تغییراتی را شامل شود.

سیستم مبارزات در Silent Hill 2 باید حائز اهمیت باشد

یکی از موارد نسبتا بحث‌برانگیز سایلنت هیل اصلی، سیستم مبارزات آن بود. با وجود این که ترس روانشناختی یا همان psychological horror v روی این فرنچایز خیمه زده بود، اما شخصیت اصلی باید بارها با هیولا‌ها و موجودات عجیب و غریب دست و پنجه نرم می‌کرد و انصافا هم این مبارزات در اولین تجربه بازیکنان به دلیل کمبود منابع و البته کنترل خشک شخصیت اصلی نسبتا سخت و پر از استرس محسوب می‌شدند.

همین موضوع نیز باعث ایجاد یک حس موش و گربه در سیستم مبارزات بازی شد و اصولا بازیکنان باید یک بار حمله می‌کردند، جاخالی می‌دادند، ضربه می‌زدند و دوباره همین را تکرار می‌کردند تا دشمن را شکست دهند. جالب است بدانید که اندینگ‌های بازی Silent Hill 2 بسته به میزان سلامتی شخصیت اصلی تغییر می‌کرد و به همین دلیل هم بازیکن به فرار کردن و ضربه نخوردن از دشمنان تشویق می‌شدند.

در آن زمان این سیستم محبوب بود ولی همین انتخاب‌ها در زمینه دیزاین و مبارزات که بازی سایلنت هیل ۲ را خاص و جذاب می‌کرد، در حال حاضر اصلا محبوب و پرطرفدار نیستند. Tank Control و نیاز برای آماده کردن برای حمله در بازی‌های مدرن به نحوی منسوخ شدند یا خیلی کم مورد استفاده قرار داده می‌شوند و بازیکنان هم با این سیستم غریبه هستند و همین کنترل‌ها هم باعث دشوار شدن نسخه‌های قدیمی سری سایلنت هیل می‌شد. در کنار این موضوع نیز تاکید زیادی روی مبارزه در نسخه‌های نسبتا جدیدتر سری یعنی Homecoming و Downpour هم باعث یک تجربه حوصله‌سربر و اعصاب‌خردکن برای بازیکنان شد. پس نسخه ریمیک Silent Hill 2 باید بالانسی را بین استاندارد‌های مدرن و قدیمی این ژانر برقرار کند تا تجربه جذابی را برای بازیکنان قدیمی و افرادی که برای اولین بار پا به شهر سایلنت هیل می‌گذارند، فراهم کند.

نسخه ریمیک Resident Evil 2 سهولت در مبارزات را بدون قربانی کردن ترس ایجاد کرد

وقتی نسخه ریمیک بازی Resident Evil 2 معرفی شد، بازیکنان قدیمی به دلیل تغییر زاویه دوربین به دوربین سوم شخص روی شانه مثل بازی رزیدنت اویل ۴ نگرانی‌های زیادی داشتند و در کنار این موضوع نیز نگران بودند که دسترسی‌های اضافه در نسخه ریمیک باعث کم‌تر شدن حس ترس و وحشت در این نسخه شود. البته با عرضه بازی این نگرانی‌ها در اکثر مخاطبین بازی فروکش کرد و تا اندازه‌ای که انتظار داشتند، نسخه ریمیک حس ترس را القا می‌کرد. زامبی‌ها در نسخه ریمیک بر خلاف نسخه اصلی میزان سلامتی نسبتا بیشتری داشتند و به همین دلیل نیز گلوله‌های بیشتری نسبت به نسخه اصلی برای کشتن آنان نیاز بود و همچنین منابع بیشتری را برای کشتن زامبی‌ها طلب می‌کرد. گان‌پلی بازی در نهایت به شکلی بود که به اندازه نسخه اصلی خطر را در همه‌ بخش‌های بازی حس می‌کردید.

نسخه بازسازی شده بازی Silent Hill 2 باید سعی کند تا چنین تجربه‌ای را شببیه‌سازی و اجرا کند. مثل بازی رزیدنت اویل ۲، تفنگ‌های باید قادر به گیج کردن دشمنان باشد، اما در کنار این موضوع کشتن آنان باعث هدر رفتن منابع و زمان‌بر باشد. سلاح‌های سرد نیز باید قدرت نسبتا کمی داشته باشند و صرفا بیشتر برای دفع حمله دشمن در بازی استفاده شوند و همچنین مثل رزیدنت اویل ۲ Durability پایینی داشته باشند و در کنار آن نیز به شکل محدود در بازی یافت شوند جای خاصی را در Inventory شما اشغال کنند. در نهایت ایجاد حسی که هنگام مبارزان در نسخه ریمیک رزیدنت اویل ۲ داشتیم، می‌تواند نسخه بازسازی شده سایلنت هیل ۲ را به شکلی رقم بزند که اکثر بازیکنان حسی مشابه حس بازی کردن نسخه اصلی بازی را بدهد، البته که تصمیم برای این که Pyramid Head درست مثل مستر ایکس تبدیل به یک دشمن تعقیب‌کننده در تمام بازی شود، تصمیمی ساده نیست و باید از وجه‌های مختلف توسط سازندگان در نظر گرفته شود. نسخه ریمیک بازی Silent Hill 2 در حال حاضر برای پلی استیشن ۵ و پی‌سی در دست ساخت قرار دارد و تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است.

نظر شما در مورد پیش گرفتن رویکرد ریمیک رزیدنت اویل ۲ برای ریمیک Silent Hill 2 چیست؟ فکر می‌کنید که این رویکرد در گیم‌پلی می‌تواند باعث جذاب شدن نسخه ریمیک شود؟ دوست دارید Pyramid Head مثل مستر ایکس یک دشمن تعقیب‌کننده در طول بازی باشد؟ ممنون می‌شویم که نظر خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments