برای بردن در نقشه جدید Warzone باید پول بدهید؛ نمونه یک بازی Pay To Win؟
وارزون اشتباه رفت
طبق گفته اکثر استریمرها، ظاهرا در نقشه جدید Warzone که نام بازی را هم به Warzone Pacific تغییر داده، پول دادن برای خرید برخی آیتمها باعث موفقیت بیشتر و در نهایت برد میشود!
بازی Call of Duty: Warzone حدود سه سال پیش با این هدف عرضه شد که بازیکنان بتوانند حالت بتل رویال به سبک کالاف دیوتی را به صورت کاملتر، بعد از اشتباهاتی که در Blackout (در عنوان Black Ops 4) انجام شده بود، تجربه کنند. با این حال، اکتیویژن در یک حرکت بسیار جالب ناگهان اعلام کرد که این بازی رایگان است! این خبر به شدت روی بازیکنان تاثیر گذاشت و به نحوی نظر جمع بزرگی از افراد به سمت آن جلب شد. در نتیجه، Warzone توانست خیلی زود پشت سر هم رکورد بازیکنان فعال در سرور را بشکند و موفق شود.
کلید موفقیت این بازی هم علاوه بر گیم پلی جذاب و آپدیتهای فصلی، ادامه داستان عناوین تکی (که هر ساله عرضه میشوند) و همچنین ارائه یک بازی عادلانه بود. در واقع شاید بازی رایگان باشد، اما افراد برای گرفتن آیتمهای مختلف باید چالشهایی را انجام داده یا برای برخی حتما پول بدهند! این مسئله در ابتدا بسیار نگرانکننده بود، اما بعدها متوجه شدیم که این پول صرفا برای آیتمهای ظاهری خرج میشود و عملکرد گیم پلی دقیقا همان چیزی است که بود. در نتیجه، محیط عادلانه بازی همانطور که باید و شاید حفظ شد؛ تا اینکه امروز مورد جالبی توسط کاربران گزارش شد که نقشه جدید Warzone Pacific را یک بازی Pay To Win نشان میدهد!
در واقع به تازگی سیستم ضد تقلب و به اصطلاح چیت RICOCHET به تازگی روی نقشه جدید Warzone اعمال شده و جمع زیادی از متقلبان برداشته شده است. اما اگر فکر میکنید که وارزون مقصد مناسبی برای تجربه یک بازی بتل رویالی عادلانه است، شاید بهتر باشد ابتدا این خبر جدید را بخوانید.
چرا نقشه جدید Warzone به گفته کاربران ناعادلانه است؟
با عرضه بازی Call of Duty: Vanguard حدود دو ماه پیش، حال مدتی است که فصل اول بخش چند نفره آن شروع شده و به همین ترتیب نیز نقشه جدید Warzone Pacific رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. با این وجود، ارائه کالاف دیوتی جدید، یعنی سلاح بیشتر در وارزون و در نهایت، زحمت بیشتر برای کاربرانی که میخواهند آنها را به لول آخر برسانند.
در واقع تفنگهای عنوان Vanguard اینبار ۱۰ اتچمنت دارند! و این یعنی بازیکنان برای مکس کردن سلاح خود، حال باید تقریبا دو برابر دیگر افراد بازی کنند! حال برای اینکه افراد مجبور به انجام این کار نباشند، برخی بلوپرینتها برای سلاح مختلف توسط سازندگان ارائه شده که برای خرید آنها، باید پول واقعس پرداخت کنید. در همین راستا نیز قابلیت استفاده از Double XP از حالت Plunder که در آن بیشتر میتوانستید از سلاح خود برای لول آپ کردن استفاده کنید برداشته شده است. این چه معنی دارد؟
انجام این کار، بازیکنان را عملا برای مکس کردن سلاح در وارزون دلسرد میکند؛ در نتیجه، فرد مجبور میشود تا برای انجام کار خود سراغ خریدن Vanguard برود! در Call of Duty: Vanguard شما میتوانید تنها با چند ساعت بازی، سلاح مورد علاقه خود را مکس کنید. اما پس افرادی که این بازی را ندارد چکار کنند؟ هیچ. شما یا مجبورید Vanguard را بخرید، یا اینکه بلوپرینت خریداری که فعل خریدن در هر دو به خوبی و به نفع اکتیویژن (Activision) و استودیوهای سازنده ادا میشود.
حال بسیاری از افراد این ایراد بر استودیو ریون سافتور (Raven Software) گرفتهاند که ظاهرا نتوانسته است تا Warzone Pacific را همانطور که باید و شاید به سمت همان هدفی که داشت هدایت کند. اما نکته اینجاست که این استودیو هرگز مسئول ساخت Vanguard نبوده و از طرفی دستورات از سوی رئیس کل، یعنی اکتیویژن صادر میشوند! با این حساب، به نظر میرسد که اگر اعتراضی هم هست، باید به سوی اکتیویژن انجام شود، نه استودیو که وظیفه طراحی مدلها را دارد.
اما نظر شما درباره نقشه جدید Warzone یا همان Caldera چیست؟ داستان که جالب به نظر میرسد، اما آیا گیم پلی سخت آن در مقابل بازیکنان پولدارتر را هم میپذیرد؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید