پنجمین قسمت نایت سیتی وایر

نگاهی به هر آنچه در پنجمین قسمت نایت سیتی وایر گذشت

جانی سیلورهند نقش مهمی در داستان ایفا می‌کند

1%
  • 0/10
نگاهی به هر آنچه در پنجمین قسمت نایت سیتی وایر گذشت ۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

در این مطلب به اطلاعاتی از Cyberpunk 2077 نگاه خواهیم انداخت که در جریان پنجمین قسمت نایت سیتی وایر به اشتراک گذاشته شدند.

در پی همه‌گیری ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌های اجتماعی، امکان برگزاری رویدادهای بزرگ مانند E3 وجود نداشت. از همین رو، استودیوها و شرکت‌های فعال در صنعت ویدیو گیم به لایو استریم یا رویدادهای آنلاین روی آورده‌اند. سی‌دی پراجکت هم برای اینکه از قافله عقب نیافتد، رویداد نایت سیتی وایر (Night City Wire) را راه‌اندازی کرد تا به واسطه‌ی آن به معرفی جنبه‌های مختلف Cyberpunk 2077 پرداخته و جزئیات بیشتری را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد؛ علاقه‌مندانی که سال‌ها است برای تجربه‌ی این بازی اکشن و ماجراجویی لحظه‌شماری می‌کنند.

همان‌طور که از نامش می‌توان حدس زد، داستان Cyberpunk 2077 در سال ۲۰۷۷ میلادی جریان دارد. تغییرات آب و هوا مشکلات زیادی را برای انسان‌ها به وجود آمده و زندگی‌شان را در آستانه‌ی نابودی قرار داده است. نایت سیتی که در ایالت کالیفرنیا واقع شده، یکی از معدود شهرهای عظیمی است که توانسته در شرایطی کنونی سرپا باقی بماند. همین مسئله هم باعث شده تا افراد زیادی به آن نقل مکان کرده و شاهد گروه‌های خلافکاری و همچنین فرقه‌های مذهبی متفاوتی در گوشه و کنارش باشیم. دیگر گروه‌هایی که اهمیت بالایی در نایت سیتی دارند، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری هستند که تقریبا به تمام جنبه‌های زندگی مردم نفوذ کرده‌اند.

شخصیت اصلی داستان یک کاراکتر کاملا قابل‌شخصی‌سازی به نام وی است. او مزدور بوده و ماموریت می‌یابد با نفوذ به یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی، ایمپلنتی را بیابد؛ ایمپلنتی که می‌تواند انسان‌ها را به آرزوی دیرینه‌شان، یعنی جاودانگی برساند. شرایط در جریان ماموریت مطابق انتظار پیش نمی‌رود و وی مجبور می‌شود ایمپلنت را در خود قرار دهد. با رخ دادن این اتفاق، شخصی مقابل چشمانش ظاهر می‌شود که هیچ فرد دیگری قادر به دیدنش نیست: جانی سیلورهند. وی در ادامه متوجه می‌شود جانی سیلورهند داخل ایمپلنت بوده و پس از اتصال به بدن خودش، قادر است با این شخصیت مشهور مکالمه داشته باشد.

سی‌دی پراجکت رد به وعده‌ی خود عمل و پنجمین قسمت نایت سیتی وایر را برگزار کرد. این قسمت با نمایش تریلری حدودا دو دقیقه‌ای آغاز شده که به گذشته‌ی جانی سیلورهند می‌پردازد. او یک راک استار مشهور بوده و قبل از آن هم در نیروهای نظامی فعالیت می‌کرد. طبق آنچه در تریلر نشان داده می‌شود، کاربر در بخش‌هایی از بازی کنترل جانی را به دست می‌گیرد. این بخش‌ها در واقع خاطراتی هستند که پس از بارگذاری ایمپلنت در ذهن وی فعال شده‌اند. پس از اتمام پخش تریلر، سازندگان درباره‌ی او و اهمیتش در داستان صحبت کردند. طبق اطلاعات منتشر شده، اهمیت او به اندازه‌ی شخصیت اصلی داستان بوده و تعداد قابل‌توجهی از ماموریت‌هایی که به سرانجام می‌رسد، به جانی مربوط می‌شوند.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، باید بدانید که ظاهر و چهره‌ی جانی سیلورهند بر اساس کیانو ریوز (Keanu Reeves) طراحی شده است. این بازیگر آمریکایی همچنین وظیفه‌ی صداپیشگی را بر عهده داشته و موشن کپچرهای او را ضبط کرده است. در بخشی از پنجمین قسمت نایت سیتی وایر به نحوه‌ی انتخاب ریوز به عنوان گزینه‌ی نهایی پرداخته شد. اینطور که به نظر می‌رسد، تیم توسعه در ابتدا گزینه‌های زیادی را مد نظر داشته و می‌خواست برای این نقش، یکی از موزیسین‌ها یا خوانندگان فعال در حوزه‌ی راک را انتخاب کند. حتی در یک برهه‌ی زمانی قصد داشت به سراغ یکی از چهره‌های مشهور و فقید موسیقی راک رفته و شخصیتی را بر اساس او طراحی کنند.

کیانو ریوز در بخشی از لایو استریم حضور یافت و درباره‌ی کار روی Cyberpunk 2077 صحبت کرد. او گفت طی سال‌های گذشته به عنوان صداپیشه در روند ساخت چند انیمیشن حضور داشته و حتی در تعدادی مستند گویندگی کرده اما حجم کار هیچ کدامشان به اندازه‌ی جدیدترین محصول سیی‌دی پراجکت رد نبوده است. ریوز در ادامه‌ی صحبت‌های خود به انتخاب‌های متعدد موجود در صحنه‌های مختلف اشاره می‌کند که باعث شده نسخه‌های متفاوتی از شخصیت اصلی را شاهد باشیم؛ انتخاب‌هایی که می‌توانند مسیر داستانی را تغییر دهند. او نهایتا به فرایند موشن کپچر می‌پردازد که به جز چند مورد جزئی، تفاوتی با موشن کپچر فیلم‌های ماتریکس نداشته است.

بخش دیگری از لایو استریم به موسیقی متن Cyberpunk 2077 می‌پردازد. این بازی ۱۵۰ قطعه موسیقی را در خود جای داده که تعدادی توسط اعضای داخلی سی‌دی پراجکت رد و تعدادی دیگر توسط گروه‌های و اشخاص شناخته‌شده‌ی صنعت موسیقی مانند Gazelle Twin ،Nina Kraviz ،Grimes ،Run The Jewels و Rat Boy ساخته شده‌اند. تعداد بالای موسیقی متن به تیم توسعه این اجازه داده تا تعدادی از آهنگ‌ها را به صورت اختصاصی برای یک منطقه از نایت سیتی در نظر بگیرند. در ضمن، برای ساخت قطعات الهامات زیادی از موسیقی‌های دهه‌ی ۹۰ میلادی برداشته شده است. در ضمن، مینی آلبوم Cyberpunk 2077 هم اکنون منتشر شده و می‌توانید با مراجعه به سرویس‌های مربوط آن را به صورت رایگان  گوش دهید.

از آن‌جایی که بحث موسیقی به میان کشیده شد، بد نیست به یکی از ویژگی‌های جالب و کاربردی بازی اشاره شود. سازندگان قابلیتی را در Cyberpunk 2077 قرار داده‌اند تا به واسطه‌ی بتوان پخش موسیقی‌های لایسنس‌شده را در هنگام استریم متوقف کرد. بدین ترتیب، استریمر با هیچ گونه چالشی در زمینه‌ی کپی رایت روبرو نخواهد شد. این گزینه در بخش تنظیمات موجود بوده و به صورت دستی قابل‌تغییر است. در ضمن، نسخه‌های کنسولی در هنگام استریم به صورت خودکار عمل کرده و موسیقی‌های لایسنس‌شده را با محصولی مناسب جاگزین می‌کنند.

Cyberpunk 2077 با پشتیبانی از ۱۰ زبان و صدا‌گذاری مختلف ارائه می‌شود. ضبط انیمیشن‌های صورت مربوط به تمامی زبان‌ها کار بسیار دشواری بود. از همین رو، سی‌دی پراجکت رد برای پیاده‌سازی انیمیشن‌ها به سراغ شرکت Jali Research Inc رفت و از نرم‌افزار اختصاصی‌شان، یعنی JALI استفاده کرد. بدین ترتیب، هماهنگی بسیاری بین انیمیشنی که پخش می‌شود و صداگذاری‌ها وجود دارد. در ضمن، طبق آنچه در بخش‌های پایانی لایو استریم اعلام شد، خریداران نسخه‌ی استاندارد چند پاداش از جمله کمیک بوک و کتاب هنری هدیه می‌گیرند.

برای تماشای صحبت‌های کیانو ریوز پیرامون Cyberpunk 2077 می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در انتهای لایو استریم یک تریلر حدودا پنج دقیقه‌ای هم پخش شد که از اینجا قابل‌مشاهده است. این ویدیوها به منظور احترام شئونات اسلامی در وبسایت بارگذاری نشده‌اند.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments