پیش‌نمایش بازی Mortal Shell

هر آنچه باید از بازی Mortal Shell بدانید

یک Souls-like متفاوت

بازی Mortal Shell یکی از جالب‌ترین عناوینی است که در روزهای پایانی نسل هشتم معرفی شده و به گفته‌ی سازندگان آن یعنی استودیو Cold Symmetry، سعی دارد تا تجربه‌ای بااصالت از سبک Souls-Like را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

این روزها انواع و اقسام بازی‌های کوچک و بزرگ با الهام از مجموعه‌ی Dark Souls ساخته می‌شوند و سبک به اصطلاح Souls-like به یکی از زیر شاخه‌های محبوب ژانر Action Role-Playing (نقش آفرینی اکشن) تبدیل شده است. در دل این موج نسبتا جدید، عنوانی در حال ساخت است که در عین وفاداری قابل ستایش به ریشه‌های این سبک، سعی دارد تا عناصر تازه‌ای هم به آن اضافه کند. بازی Mortal Shell اولین اثر استودیوی کوچک و مستقل Cold Symmetry است که کار خود را با چهار نفر در سال ۲۰۱۷ شروع کرده و در حال حاضر، ۱۵ بازی ساز در آن فعالیت دارند. نمایش گیم‌پلی این بازی در مراسم PC Gaming Show 2020 در کنار جلب نظر بازیکنان، اطلاعات زیادی هم از این اثر در اختیار رسانه‌ها قرار داد و انتشار نسخه‌ی بتای آن در فروشگاه Epic Games هم این فرصت را در اختیار ما قرار داد تا به کند و کاو در دنیای بازی Mortal Shell پرداخته و به برخی سوال‌هایی که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود، پاسخ دهیم.

استودیو Cold Symmetry
محیط و دشمنان بازی در نسخه‌ی بتا، تنوع قابل قبولی دارند.

از دنیای بازی Mortal Shell و داستان آن چه می‌دانیم؟

به طور کلی، جهان بازی Mortal Shell بر فرآیند آزمون و خطا و تکرار استوار است

سازندگان این اثر بارها تاکید کرده‌اند که جهان بازی خود را با الهام از دو مجموعه‌ی مشهور و پرطرفدار طراحی کرده‌اند: Dark Souls و Quake. اگر دو مجموعه‌ی یاد شده را تجربه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که بازی مورتال شل هم فضایی تیره و مرگبار دارد. موجودات عجیب و غریب و هیولاهای ریز و درشت فراوانی در دنیای این اثر وجود دارند. براساس تجربه‌ی چند ساعته‌ی ما از نسخه‌ی بتا، در دو مرحله‌ی ابتدایی بازی حداقل شش نوع دشمن مختلف در برابر شما قرار می‌گیرند که هرکدام به نوعی با محیط بازی ارتباط دارند؛ البته تنوع دشمنان بازی تنها به همین مورد خلاصه نمی‌شود. سازندگان بازی گفته‌اند که در این اثر با دشمنی مشابه Nemesis در Resident Evil 3 مواجه خواهید شد که در طول بازی چندبار به سراغ شما آمده و برای نابود کردنتان تلاش می‌کند. با توجه به ادعاهای سازندگان، می‌توان انتظار داشت که در نسخه‌ی نهایی هم شاهد محیط‌ها و دشمنان متنوعی باشیم.
براساس ادعاهای استودیو Cold Symmetry، داستان این بازی و سیستم روایی آن مثل مجموعه‌ی Darks Souls خواهد بود؛ به عبارت دیگر، بازیکن با جستجو در محیط و تعامل با کاراکترهای مختلف، درباره‌ی تاریخچه و اتفاقات جهان این اثر اطلاعات به دست می‌آورد. این امر درباره‌ی آیتم‌های داخل بازی و کالبدهایی که بازیکن در قالب آن‌ها به مبارزه با دشمنان می‌پردازد – یا به اصطلاح Shellها – هم صادق است. شما در طول بازی با استفاده کردن آیتم‌ها، درباره‌ی کاربرد آن‌ها در جهان اطلاعات و تجربه به دست می‌آورید. به طور کلی، جهان بازی Mortal Shell بر فرآیند آزمون و خطا و تکرار استوار است و داستان آن هم به شکلی غیرمستقیم برای بازیکن روایت می‌شود.

بازیکن می‌تواند Shellها و سلاح‌های بازی را در مکان‌های مشخصی تقویت کند.

آیا امکان شخصی‌سازی کاراکترها در بازی مورتال شل وجود دارد؟

پاسخ این سوال هم بله و هم خیر است. شما در این بازی نمی‌توانید یک کاراکتر با ظاهر و قابلیت‌های مد نظرتان را از صفر بسازید، اما سازندگان بازی Mortal Shell با قرار دادن Shellهای متنوع در دل بازی، سعی دارند تا به نوعی عنصر شخصی سازی را هم به بازی اضافه کنند. شخصیتی که شما در بازی کنترل آن را در اختیار دارید می‌تواند جسد جنگجویان کشته شده را تسخیر کرده و به این وسیله، قابلیت‌های مختلفی به دست بیاورد. این کالبد‌ها یا Shellها در نقاط خاصی از بازی قرار دارند و شما می‌توانید با توجه به شرایط هر مرحله و دشمنان آن، Shell مناسب برای مبارزه را انتخاب کنید. در نسخه‌ی بتای بازی، تنها دو Shell در اختیار بازیکن قرار می‌گرفت که یکی کاراکتری چابک اما دارای قدرت کم بود و دیگری قابلیت‌های فیزیکی متعادل و استانداردی داشت. به گفته‌ی سازندگان، در نسخه‌ی نهایی تعداد این کالبدها خیلی بیشتر از این مقدار خواهد بود. بازیکنان با انتخاب Shell مناسب، می‌توانند مراحل و مبارزات بازی را با توجه به سلیقه‌ی خود مدیریت کنند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید این کالبدها را تقویت کرده و قابلیت‌های جانبی و خاص هرکدام را فعال کنید. در واقع شما در این بازی در هر زمان می‌توانید کاراکتر مورد نظر خود را وارد میدان کرده و این انعطاف‌پذیری در بازی، تاثیر مستقیمی روی گیم‌پلی اثر دارد. درست است که در این بازی امکان شخصی سازی کاراکترها وجود ندارد، اما ایده‌ی استفاده از Shellها به نظر جالب است و ارزش صبر کردن برای نسخه‌ی نهایی بازی را دارد.

گیم‌پلی بازی Mortal Shell چگونه خواهد بود؟

بازی Mortal Shell در کنار پایبندی به عناصر کلیدی سبک Souls-like نوآوری‌هایی هم در مبارزات و گیم‌پلی بازی به خرج داده

جذاب‌ترین عنصر این بازی، گیم‌پلی آن است. اگر شما هم از عاشقان مبارزات کلاسیک سری Dark Souls هستید، تجربه‌ی بازی مورتال شل مطئمنا شما را به وجد می‌آورد. هسته‌ی اصلی گیم‌پلی و مبارزات این اثر کاملا به مجموعه‌ی Dark Souls وفادار است. مراحل بازی به کریدورها یا بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود که هرکدام به نوعی با مسیر اصلی بازی ارتباط دارند. بازیکنان تشویق می‌شوند تا برای پیدا کردن آیتم‌های مفید به همه‌ی نقاط هر مرحله سرک بکشند. مبارزات بازی هم مثل سایر عناوین Souls-like بر مدیریت مناسب نوار Stamina استوار است؛ با این تفاوت که در بازی Mortal Shell خبری از جادوهای متنوع نیست و بجای آن باید Shell متناسب با شرایط و دشمنان هر مرحله را با توجه به سبک بازی خود انتخاب کنید.
البته مبارزات بازی تنها به این کالبدها محدود نمی‌شود. اگر در حین نبرد بیش از اندازه آسیب ببینید، از درون Shell به بیرون پرتاب خواهید شد. مبارزه با دشمنان در همین حالت هم ادامه دارد، اما کاراکتر شما بسیار آسیب‌پذیر بوده و باید قبل از اینکه دیر شود، دوباره به کالبد خود برگردد. برخی عناصر دیگر بازی‌های اکشن مثل دفاع در برابر ضربات دشمنان هم در این بازی گنجانده شده. شما با دفاع به موقع ضربات دشمن می‌توانید در عین وارد کردن آسیب‌ بیشتر به آن‌ها، بخشی از نوار سلامتی خود را هم بازیابی کنید. در کنار این مورد، امکان تبدیل کردن پوست Shellها به سنگ – که در بازی Harden نامیده می‌شود – هم وجود دارد که مثل یک سپر عمل کرده و بلافاصله ضربه‌ی دشمن را خنثی می‌کند. بازی Mortal Shell در کنار پایبندی به عناصر کلیدی سبک Souls-like نوآوری‌هایی هم در مبارزات و گیم‌پلی بازی به خرج داده که برای درک عمیق‌تر آن‌ها باید تا انتشار نسخه‌ی نهایی بازی منتظر باشیم.

بازی Mortal Shell
طراحی کاراکترها و حرکات آن‌ها واقعا زیباست.

تاریخ انتشار بازی مورتال شل و پلتفرم‌های مقصد آن

بازی Mortal Shell در تاریخ ۱۸ آگوست مصادف با ۲۸ مرداد ماه سال جاری منتشر خواهد شد. پلتفرم‌های مقصد این بازی در حال حاضر رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هستند. استودیو Cold Symmetry هنوز خبری مبنی بر انتشار این عنوان برای کنسول‌های نسل بعدی نداده، اما با توجه به تاریخ انتشار بازی و نزدیک بودن آن به پایان نسل هشتم، می‌توان انتظار داشت تا بازی Mortal Shell در نهایت برای کنسول‌های نسل نهم هم عرضه شود.

بازی Mortal Shell از زمان رونمایی خود تا حالا توانسته توجه بازیکنان و رسانه‌ها را به خود جلب کند. منتقدان و بازیکنان از طراحی زیبا و دقیق حرکات و انیمیشن کاراکترهای و دشمنان بازی استقبال کردند. بیش از ۳۵۰ هزار بازیکن نسخه‌ی بتای این اثر در فروشگاه Epic Game را تجربه کرده‌ و بیش از ۵ میلیون نفر هم در شبکه‌های YouTube و Twitch به تماشای استریم‌های این بازی مشغول شده‌اند. با توجه به این آمار و ارقام می‌توان به موفقیت استودیو Cold Symmetry و بازی Mortal Shell امیدوار بود؛ موفقیتی که برای اطمینان از آن باید تا انتشار بازی منتظر بمانیم.


نظرات

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا