بازی Ghost of Tsushima 2

از داستان بازی Ghost of Tsushima 2 چه انتظاراتی داریم؟

ادامه‌ی روایت شوالیه‌ی تاریکی سوشیما

1%
  • 0/10
از داستان بازی Ghost of Tsushima 2 چه انتظاراتی داریم؟ ۰ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

بازی Ghost of Tsushima هم از نظر تجاری و هم از نظر منتقدین یک عنوان بسیار موفق بوده است. با این‌که نه استودیو ساکر پانچ، و نه سونی بازی Ghost of Tsushima 2 را تایید کرده‌اند، با احتمال قوی می‌توانیم حدس بزنیم که جین ساکای در کنار کریتوس، ایلوی و اِلی از پرچمداران سونی در آینده‌ی پلی‌استیشن خواهد بود.

با همه‌ی این اوصاف، طبیعی است که در ذهن ما یک سوال به‌وجود بیاید؛ «بازی Ghost of Tsushima 2 چه شکلی خواهد بود؟». آیا شاهد بازگشت مغولان به جزیره خواهیم بود؟ یا جین باید دشمنان جدیدی را شکست دهد؟ یا نه، اصلا جین شخصیت اصلی نخواهد بود؟! انتظارات ما از دنباله‌ی این عنوان محبوب بسیار زیاد است و می‌خواهیم با شما کمی در این مورد درد و دل کنیم.

تئوری اول بازی Ghost of Tsushima 2: شبح در برابر شوگان

پس از دوئل پایانی نفس‌گیر و احساسی بین جین و شیمورا، جین باید حقیقتی را که عمویش به او می‌گفت می‌پذیرفت؛ با تبدیل شدن به شبح سوشیما، شوگان و تمام سامورایی‌ها از این به بعد تو را دنبال کرده و به خونت تشنه خواهند بود.

با شنیدن سخنان شیمورا، ایده‌های بسیار خوشایندی از بازی Ghost of Tsushima 2 به ذهنمان رسید. اگر دقت کرده باشید، تقارن‌های زیادی بین گوست آو سوشیما و شخصیت بتمن وجود دارد. پایان فیلم The Dark Knight را به خاطر دارید؟ فرماندار گوردون در آخر آن فیلم به بتمن می‌گوید که با تبدیل شدن به Dark Knight، همه به دنبالش خواهند بود و بتمن این مصیبت را به جان می‌خرد چون هیچ چیزی به اندازه‌ی جان مردم برایش مهم نیست.

همین موضوع را نیز در آخر گوست آو سوشیما می‌بینیم. پس از تذکر شیمورا، حقیقتی که به جین گفته می‌شود اصلا او را آزرده نمی‌کند، چون تصمیم‌هایی که در طول بازی گرفت برای نجات ساکنین جزیره بود و اگر دوباره به او اجازه‌ی تصمیم‌گیری دهند، باز هم همین مسیر را طی می‌کند. با دانستن این موضوع، ناخودآگاه فکر کردیم که این سخن معنای عمیق‌تری دارد و آن هم اشاره به بازی بعدی فرنچایز است.

تصور کنید؛ جین به سرزمین اصلی ژاپن برای انجام کاری رفته و علاوه بر حل مشکلات اصلی، باید با شوگان و سامورایی‌ها نیز کنار بیاید. از جایی که جین حس نفرتی نسبت به سامورایی‌ها ندارد و آن‌ها نیز برایش عزیز هستند، بعید می‌دانیم که آن‌ها را بکشیم. اگر سازندگان تصمیم بگیرند برای ادامه‌ی داستان فرنچایز این مسیر را پیش بگیرند، می‌توانند گیم‌پلی جالبی را خلق کنند، به‌طوری که مجبور شویم از راه‌های سخت‌تری یا از سامورایی‌ها پنهان شویم، یا مانند بتمن این افراد را نکشیم و تنها آن‌ها را KO کنیم. دیدن مناظر جدید در سرزمین اصلی ژاپن هم نسبت به سوشیما خالی از لطف نیست.

تئوری دوم گوست آو سوشیما 2: حمله‌ی دوم مغولان

احتمالا نمی‌دانستید، اما پس از وقایای گوست آو سوشیما که در سال ۱۲۷۴ میلادی رخ داد، مغولان باری دیگر در سال ۱۲۸۱ به این جزیره حمله کردند. طبیعتا جین ساکای با توجه به قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای که دارد به طور قطع تا زمان حمله‌ی دوم زنده می‌ماند و احتمال دارد که مجبور شود برای بار دوم مغولان را از سرزمین مادری‌اش پس بزند.

این تئوری از نظر منطقی و داستانی بیشترین احتمال را دارد که ستینگ داستان بازی Ghost of Tsushima 2 باشد. در صورتی که نویسندگان تصمیم بگیرند این راه را برای ادامه‌ی روایت جین ساکای پیش بگیرند، تنها مشکلی که به‌وجود می‌آید این است؛ باید باز هم در همان مناطق و بر علیه همان دشمنان بجنگیم. از ‌آن‌جایی که ساکر پانچ تمام تلاشش را می‌کند تا همین تئوری دوم را محور داستان دنباله‌ی بازی کند، مشتاق شدم همانند خود سازندگان تحقیقاتی پیرامون این دوره انجام دهم.

حمله‌ی نخستین مغول‌ها به ژاپن در ۱۲۷۴ با نزدیک به ۰۰۰/۱۰ سرباز رخ داد ولی حمله‌ی دوم آن‌ها بسیار کوبنده‌تر بود. مغولان پس از فتح چین، به منابع انسانی بسیاری دسترسی داشتند و در نتیجه، در سال ۱۲۸۱ با ۰۰۰/۱۴۰ سرباز – یعنی بیش از ۱۰ برابر حمله‌ی نخست – دوباره سعی داشتند ژاپن را از پای در آورند. جالب است بدانید که این سیل عظیم از سرباز تا حملات نورمندی در سال ۱۹۴۴، بزرگترین حمله‌ی نظامی دریایی تاریخ بود. در این حمله‌ی عظیم مغول‌ها، سربازان به دو ناوگان تقسیم شده بودند؛ یک ناوگان به شمال ژاپن حمله کرد و دیگری به جنوب.

با این‌که ناوگان شمالی به موفقیت‌های نسبی رسیده بود، ناوگان جنوبی به‌شکلی نابود شد که مغول‌ها دیگر فکر حمله به ژاپن را نکنند. برخلاف تاکتیک‌های شرافتمندانه‌ی سامورایی‌ها که در گوست آو سوشیما دیدیم، ژاپنی‌ها شبانه با قایق‌های ریز به کشتی‌های عظیم‌الجثه‌ی مغول‌ها به طور مخفیانه حمله کردند و در خواب گلوی این خون‌خواران را بریدند. تازه این پایان ماجرا نیست! برای این‌که ژاپنی‌ها خاطر جمع شوند که دشمنانشان انتقام نخواهند گرفت، قایق‌هایی پر از مواد محترقه به سمتشان روانه کردند و این سازه‌های عظیم چوبی به خاکستر تبدیل شدند. از نظرمان این کار تنها از یک نفر بر می‌آید و احتمالا شما هم می‌دانید راجع به چی کسی صحبت می‌کنیم.

سرانجام این حمله آن بود که هر دو ناوگان سعی داشتند از مبارزه عقب‌نشینی کنند ولی طوفانی عظیم باعث شد اکثر کشتی‌هایشان غرق شوند. اگر ساکرپانچ این جهت را برای ادامه‌ی مجموعه در نظر گیرد، حقیقتی را برایمان آشکار خواهد کرد؛ این طوفان (ملقب به کامی‌کازی) چیزی نبود جز تنها یک شخص؛ جین ساکای.

تئوری سوم بازی Ghost of Tsushima 2؛ جدایی از جین

شاید تنها راهی که ساکرپانچ بتواند به معنای واقعی آزادی داشته باشد این است که کلا شخصیت جین را کنار بگذارد. جین ساکای اسطوره‌ای تکرار نشدنی است که توسط مغولان به اهریمنی با ۴ متر قد و چشم‌های آتشین تشبیه شده بود. با این وجود، اگر جین یارانی همچون توموئه و یونا نداشت، هرگز به این جایگاه نمی‌رسید.

ساکرپانچ در ساخته‌ی قبلی خود (Infamous Second Son) شخصیت اصلی‌ای به نام Delsin Rowe معرفی کرد و در همین بازی دختر جوانی به نام Fetch برای پشت سر گذاشتن موانع سر راهش به او کمک می‌کرد. ساکرپانچ پس از این بازی، در سال ۲۰۱۴ یک بسته‌ی الحاقی جداگانه به نام Infamous First Light منتشر کرد که قهرمان داستان آن، همان فِچ بود.

با توجه به این سابقه‌ی استودیو، اصلا بعید نیست که ادامه‌ی داستان با محوریت شخصی دیگر صورت بگیرد. یونا و توموئه بارها و بارها توانایی‌هایشان را به ما اثبات کرده‌اند و ساکرپانچ اگر بخواهد هر کدام از این شخصیت‌ها را قهرمان بازی قرار دهد، می‌تواند تنوع جالبی در گیم‌پلی ایجاد شود. اگر یونا این قهرمان باشد، احتمالا تمرکز سنگین‌تری به مخفی‌کاری خواهیم داشت و از کامبت و مبارزات بازی کاسته می‌شود. اگر توموئه در این جایگاه قرار گیرد، با کمان‌دار قهاری روبه‌رو خواهیم بود که می‌تواند از هر فاصله‌ای با یک تیر مغز حریفش را از هم بشکافد. در هر صورت، دست ساکرپانچ در این زمینه باز است.

تفکرات نهایی در مورد Ghost of Tsushima 2

به نظرمان، ساکرپانچ با بازی اول به شکل خیلی خوبی برای ساخت بازی دوم زمینه‌سازی کرده و هر کدام از تئوری‌ها با تصمیمات درست نویسندگان می‌توانند تصمیم خوبی باشند. به شخصه پس از خواندن تاریخ ژاپن، به تئوری دوم علاقه‌ی خاصی دارم و در صورت تحقق این تئوری می‌توانیم شبح اسطوره‌ای سوشیما را طی بازی Ghost of Tsushima 2 ، در اوج ببینیم و پر و بال گرفتنش را دست اول تجربه کنیم. البته تئوری سوم هم به صورت یک بسته‌ی الحاقی بسیار جالب می‌شود، اما ترجیح می‌دهیم در همین حد بماند، نه یک بازی کامل!

همچنین شما می‌توانید نقد و بررسی بازی گوست آو سوشیما را در وب سایت سرگرمی مطالعه کنید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments