بازی پلی‌استیشن

۱۰ بازی پلی‌استیشن که دوست داریم آن‌ها را در رایانه‌های شخصی ببینیم

بعد از Days Gone نوبت چه بازی‌ایست تا به کامپیوتر بیاید؟

1%
  • 0/10
۱۰ بازی پلی‌استیشن که دوست داریم آن‌ها را در رایانه‌های شخصی ببینیم ۰ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

بعد از Horizon Zero Dawn و Days Gone نوبت کدام بازی پلی‌استیشن است تا راهی رایانه‌های شخصی شود؟ در این مقاله می‌خواهیم به بازی‌های که دوست داریم روی کامپیوتر منتشر شوند، بپردازیم.

با تأییدی که چند وقت پیش توسط رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی یعنی جیم رایان صورت گرفت، قرار است تا در آینده بازی‌های بیشتری از پلی‌استیشن به رایانه‌های شخصی بیایند و این اقدام با بازیDays Gone  در بهار سال میلادی جاری آغاز خواهد شد. این تصمیم ما را به این فکر وا داشت که دیگر باید منتظر چه بازی‌هایی از پلی‌استیشن باشیم تا برای این پلتفرم که بهشت مادسازان است، منتشر شوند؟ هرچند که ما به ‌راحتی فقط می‌توانیم بگوییم Bloodborne، اما در اینجا لیستی از ۱۰ بازی‌ پلی‌استیشن وجود دارد که دوست داریم آن‌ها را در رایانه‌های شخصی ببینیم.

اگرچه بیشتر بازی‌های پلی‌استیشن با استفاده از سرویس PlayStataion Now روی رایانه‌های شخصی قابل تجربه هستند، اما این روش نمی‌تواند حس و حال یک نسخه‌ی اختصاصی رایانه‌های شخصی از این بازی‌ها را ارائه بدهد. پیش از این دو بازی Horizon Zero Dawn و Death Stranding به رایانه‌های شخصی راه یافتند که بسیار سرگرم‌کننده بودند و عملکرد موفقی را در این پلتفرم داشتند.

حالا بیاید با اولین انتخابمان این مقاله را شروع کنیم: Bloodborne.

Bloodborne

توسه‌دهنده: Japan Studio ،Fromsoftware

بیاید واقع‌گرا باشیم، نمی‌توانید لیستی از بازی‌های پلی‌استیشن بدون Bloodborne داشته باشید. راه پیدا کردن Dark Souls به رایانه‌های شخصی و تجربه‌ی آن با کیبورد و موس‌ موفقیت بزرگی بود و گیمرهای مازوخیسمی مثل من هم که همیشه به دنبال شکنجه و قتل هستند، قطعا از این یک تجربه‌ی سولزبورن دیگر استقبال می‌کنند. به همین خاطر است که Bloodborne کاملاً برای رایانه‌های شخصی مناسب خواهد بود. مجموعه‌ی Dark Souls و بازی Sekiro: Shadows Die Twice تا به حال چندین ماد جذاب و خلاقانه دریافت کرده‌اند و بسیاری از مادسازان منتظر هستند تا Bloodborne به رایانه‌های شخصی بیاید و کار خود را شروع کنند. این عنوان واقعا پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای ساخت چند ماد فوق‌العاده دارد.

به دلایل زیادی، این بازی نقش‌آفرینی اکشن طرفداران پر و پا قرص بسیار زیادی دارد. این بازی عناصر مبارزه‌ای جذاب و رضایت‌بخشی را باهم ترکیب کرده‌ است و چالش‌هایی که در سراسر داستان غالب هستند، می‌توانند برای بازیکن به طور باورنکردنی‌ای لذت‌بخش باشند. دیدن اینکه این عنوان به رایانه‌های شخصی راه پیدا می‌کنند نه‌ تنها به منظور در دسترس بودن در پلتفرم‌های بیشتر و در نتیجه بازیکن‌های بیشتری است، بلکه برای آن دسته از بازیکنانی باشند که ترجیح می‌دهند تنظیمات شخصی‌‌سازی‌ شده‌ای داشته‌ باشند، راه فوق‌العاده‌ای است. لازم به ذکر است که بازیکن‌ها در رایانه‌های شخصی می‌توانند از طیف وسیعی از لوازم جانبی مختلف بهره ببرند که یکی از آن‌ها کنترلرهای تطبیقی Xbox است که به بازیکن‌هایی که نمی‌توانند از کنترلرهای معمولی استفاده کنند، این اجازه را می‌دهد تا از بازی مورد علاقه‌ی خود را به راحتی لذت ببرند.

God of War

توسعه‌دهنده: Santa Monica Studio

اکنون که دنباله‌ی این بازی یعنی God of War: Ragnarok نیز در راه است، فرصت خوبی برای تکرار و بازبینی God of War ایجاد شده است. دیدن خدای ترسناک این مجموعه یعنی کریتوس در نقش یک پدر همراه با آترئوس بسیار لذت‌بخش بود و این عنوان عملکرد بسیار درخشانی در کنسول PS4 داشت. با این حال، تجربه‌ی مکانیک‌های اکتشافی و مبارزه‌ای، با موس و کیبورد و توانایی رایانه‌های شخصی برای نمایش این ماجراها در بالاترین تنظیمات ممکن سازگار هستند؟ بله، حتما!

اگرچه واضح است دو بازی‌ای که باهم مقایسه می‌کنم کاملاً متفاوت هستند، اما چیزی که من در واقع در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی God of War می‌خواهم، توانایی بازی‌کردن با موس و کیبورد است، مانند Horizon Zero Dawn. اگرچه این عناوین هر دو سبک مکانیکی منحصر به فردی را دارند، اما بسیاری از بخش‌های محیطی آنها مشابه یکدیگر هستند. Horizon زمانی که اولین‌بار روی کامپیوتر در دسترس قرار گرفت، مشکلات فنی بسیاری را داشت اما بازهم با این شرایط انجام آن واقعاً یک تجربه حیرت‌انگیز بود.

The Last of Us

توسعه‌دهنده: Naughty Dog

پدرو پاسکال بازیگر معروف سریال‌های ماندالورین و بازی تاج و تخت قرار است در آینده نقش جوئل را در اقتباس تلویزیونی The Last of Us ایفا کند، حالا تصور کنید که بتوانید با استفاده ماد چهره‌ی جوئل را در بازی تغییر داده و چهره‌ی پدرو پاسکال را به جای او قرار دهید. هرچند که خود من به ‌شخصه دوست دارم که پاسکال این نقش را بازی بکند، اما افراد بسیاری را دیده‌ام که گفته‌اند دیدن او در نقش جوئل مقداری دشوار است. در صورتی که من خودم این موضوع را درک نمی‌کنم، می‌دانم که مادسازان چقدر سریع کار می‌کنند. اگر Naughty Dog فردا نسخه‌ی رایانه‌های شخصی را منتشر کند (البته نه از طریق سرویس PlayStation Now، بلکه یک نسخه‌ی اختصاصی)، می‌توانم به شما قول بدهم که کسی در جایی مدلی از پاسکال را به عنوان یک ماد برای انتشار تا پایان هفته آماده می‌کند.

The Last of Us عنوانی به‌یادماندنی برای پلی‌استیشن بود. اگرچه که دومین بازی با استقبال گسترده‌تری روبه‌رو شد، اما خط داستانی هر دو بسیار متفاوت هستند و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. راهیابی بازی اول به بسیاری از بازیکن‌ها این فرصت را می‌دهد تا بالاخره شانس تجربه‌ی این عنوان آخرالزمانی بقامحور دلخراش را داشته باشند، مخصوصاً برای آن دسته از بازیکن‌هایی که فقط محدود به انتخاب یک پلتفرم هستند.   

Valkyrie Profile

توسعه‌دهنده: tri-Ace

Valkyrie Profile مجموعه‌ای از نقش‌آفرینی‌های باورنکردنی کمپانی‌های Square Enix و tri-Ace است که به اساطیر اسکاندیناوی به شکلی زیبا جان بخشیده است. از زمان آغاز این مجموعه، علاوه بر پلتفرم‌های Nintendo DS و موبایل، بازی‌های سری Valkyrie Profile برای کنسول‌های مختلفی از پلی‌استیشن از جمله PSP نیز منتشر شدند.

بازی‌های این مجموعه‌ی نقش‌آفرینی ژاپنی از لحاظ زیبایی‌شناسی مبتکرانه، از لحاظ مکانیکی متمایز و از لحاظ داستان‌پردازی غنی هستند و قطعا می‌توانند مناسب انتشار در رایانه‌های شخصی باشند.. از آن بهتر؟به جز این‌ها در سال‌های اخیر توجه به این شکل از بازی‌ها بسیار بیشتر از قبل شده و آمدن این سری به رایانه‌های شخصی قطعا می‌تواند سود خیلی خوبی را نصیب شرکت Square Enix کند.

Ghost of Tsushima

توسعه‌دهنده: Sucker Punch Productions

Ghost of Tsushima از لحاظ بصری حیرت‌انگیز بود و داستانی داشت که باعث شد در مورد بازی‌های سامورایی‌محور یک تجدیدنظر اساسی کنیم. این بازی دنیای جهان‌باز بسیار زیبایی داشت و بخش چندنفره‌ای که بعد از انتشار به آن اضافه شد، واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

من داستان Tsushima را دو بار در پلی‌استیشن مرور کرده‌ام و هر دو بار عاشق هر چیز در این بازی شده‌ام. نحوه تمرکز بازی روی عناصر مخفی‌کاری و چگونگی واکنش‌پذیری مبارزات، به عنوان یک عنوان برای رایانه‌های شخصی، برای من به ‌شخصه، به شکل حیرت‌انگیزی طبیعی جلوه خواهد کرد. همچنین این بازی هم پتانسیل خیلی خوبی برای ساخت مادهای خلاقانه دارد و بدون شک می‌توان گفت که در صورت آمدن به رایانه‌های شخصی، جامعه‌ی مادسازان از آن به خوبی استقبال خواهند کرد.

صادقانه بگویم که مبارزات گروهی به همراه دوستان در Ghost of Tsushima روی کامپیوتر می‌تواند یک تجربه‌ی رویایی را برای بازیکن‌ها رقم بزند. همچنین این امکان وجود دارد تا این بازی در صورت انتشار برای رایانه‌های شخصی، مانند نسخه‌ی کامپیوتری Death Stranding چند کراس‌اوور جالب با چند مجموعه‌ی دیگر داشته باشد.

Dreams

توسعه‌دهنده: Media Molecule

می‌دانم که مدام در مورد مادها صحبت می‌کنم (به این‌ خاطر است که شدیداً به آنها علاقه‌مند هستم) اما واقعاً چه بازی‌ای وجود دارد که می‌توانیم بگوییم حتما باید روی رایانه‌های شخصی عرضه شود و آمدن آن به این پلتفرم می‌تواند انقلابی بزرگ را در صنعت بازی‌های ویدئویی ایجاد کند؟ بدون شک جواب این سوال، اثر خلاقانه و جذاب استودیوی Media Molecule یعنی Dreams است.

Dreams پایه و اساس یک ماجراجویی خلاقانه است که به بازیکن این امکان را می‌دهد که کنترل کاملی روی ساخت دنیای بازی خود داشته باشد و ایده‌های فوق‌العاده‌ای که در ذهن دارد را درون بازی پیاده کنند. ما دیده‌ایم که بسیاری از افراد Silent Hill، Resident Evil، Half-Life و بسیاری دیگر از بازی‌های دنیا را در این عنوان بازآفرینی می‌کنند؛ داشتن این بازی به دلیل آزادی بیشتر در خلاقیت روی کامپیوتر می‌تواند بسیار عالی باشد.  

Infamous Second Son

توسعه‌دهنده: Sucker Punch Productions

چقدر سریع گیمرها این گوهر ارزشمند را فراموش کرده‌اند. Infamous Second Son در ابتدای نسل پیش، یکی از بازی‌های محبوب پلی‌استیشن ۴ بود. این بازی اکشن ماجراجویی گنجینه‌ای از طرف گروه Sucker Punch بود و به بازیکنان خود احساس معرکه‌ای را می‌داد چرا که قادر بودند هرجایی که دوست دارند بروند و هر کاری که دوست دارند را انجام بدهند. علاوه بر این، شخصیت اصلی بازی یعنی دلسین روو، جوانی جسور و خوش‌تیپ بود که بازی‌کردن با آن یک لذت واقعی را به همراه داشت. توانایی به‌ کا ربردن عناصر مختلفی مثل دود، بتن و حتی نئون مبتکرانه بودند به‌نوعی که به گیمرها اجازه می‌داد به روشی که می‌خواهند به این دنیا وارد شوند. مبارزات نیز سبک بسیار خاصی داشتند و حرکات پارکوری که شخصیت اصلی اجرا می‌کنند، مانند Assassin’s Creed‌های امروزی به نظر می‌آمد.

زمانی که من این بازی را به یکی از دوستانم معرفی کردم، گفتم: «فکر کن این بازی ترکیبی است Assassin’s Creed با آثار گروه پانک راک انگلیسی کلش» و هنوز هم سر این حرفم هستم. این ماجراجویی را به بازیکنان کامپیوتری ارائه بدهید چرا که موج کاملاً جدیدی از تحسین و قدردانی‌ها به‌ خاطر توجهات دقیقی که به جزئیات در دنیای Infamous Second Son شده، به وجود خواهد آمد.

Persona 5

توسعه‌دهنده: Atlus

هیچ دلیلی برای اینکه این عنوان روی کامپیوتر در دسترس نباشد، وجود ندارد. به طور کلی بازی‌های Persona به‌خاطر سبک‌ منحصربه‌فرد، دیالوگ‌های مرموز و دیوانه‌کننده و شخصیت‌های عجیب و غریب که مدت‌ها بعد از پایان بازی فراموششان نخواهید، شناخته شده است. با وجود این که چندین نسخه‌ی درخشان دیگر از این مجموعه نیز هستند که می‌توانند به رایانه‌های شخصی بیایند، اما فعلا می‌توان بهترین گزینه را برای انتشار روی کامپیوتر Persona 5 دانست.

مبارزات نوبتی این بازی نیز به راحتی قابلیت پیاده‌سازی در رایانه‌های شخصی هستند. Persona 5 بدون شک یکی از بازی‌های پرمخاطره است که شما را درگیر می‌کند و تا زمانی که شکستش ندهید رهایتان نمی‌کند و البته از آن دسته بازی‌هایی است که در کامپیوتر موفق می‌شود. با وجود عملکرد موفق Persona 4 Golden در رایانه‌های شخصی، می‌توان گفت که زمان آن رسیده که ناشران این مجموعه به فکر معرفی Persona 5 برای پلتفرم جدیدی باشند.

Uncharted 4: A Thief’s End

توسعه‌دهنده: Naughty Dog

Uncharted 4: A Thief’s End بدون شک بازی موردعلاقه من از سری Uncharted است، نیتن دریک و سالی مجدد با یکدیگر در داستانی هستند که پر از صحنه‌های اکشن و لحظه‌های دلچسب است. ویژگی‌های دوست‌داشتنی‌ای که در این شخصیت‌ها بود باعث شد تا در طول سال‌ها عاشقشان شویم و داستان مجموعه در هر نسخه بسیار عالی تکامل پیدا می‌کرد و جلو می‌رفت.

بازی‌های کمی وجود دارند که از همان ابتدا توجهتان را جلب می‌کنند، اما این یکی مطمئناً جزوی از همان دسته است. دنیای این بازی که شما را در خود غرق می‌کند، بسیار هیجان‌انگیز است و داستان‌پردازی استثنایی‌ای دارد. از آنجایی که ماجراجویی‌های نیتن دریک در سری Uncharted دیگر به پایان رسیده و قرار نیست شاهد حضور او در آینده‌ی مجموعه باشیم، اکنون زمان مناسبی است که نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌های آن عرضه شوند تا در نتیجه این میراث بتواند ادامه پیدا کند و بازیکنان جدیید بتوانند لحظات فوق‌العاده‌ی آن را تجربه کنند.

The Legend of Dragoon

توسعه‌دهنده: Japan Studio

نسخه‌ی بروزرسانی شده یا حتی بازسازی شده‌ی Legend of Dragoon برای مدت‌ها مورد بحث جامعه‌ی کاربران پلی‌استیشن بود، اما در مورد نسخه‌ی کامپیوتری چه؟ این بازی نقش‌آفرینی در انتهای دهه ۹۰ حکمرانی می‌کرد و توجهات بسیار زیادی به آن جلب شده بود. کات‌سین‌های در زمان خود، بی‌عیب‌ونقص بودند و با این که مدام این بازی با مجموعه‌ی Final Fantasy مقایسه می‌شد، اما توانست طرفداران زیادی برای خود پیدا کند. این عنوان حقیقتا داستانی بسیار شگفت‌انگیز داشت. میراث Dragoon در طول سال‌ها با انتشار رمان‌ها و مانگاها حفظ شد، اما واقعا انتشار یک بازی جدید از آن یک طعم دیگری دارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ شما دوست دارید کدام یک از بازی‌های پلی‌استیشن برای رایانه‌های شخصی منتشر شوند؟



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments