1%
  • 0/10

بلیزارد اطلاعات بیش‌تری از Overwatch 2 منتشر کرد؛‌ تغییرات گسترده‌ای در راه است

از تغییر تعداد بازیکنان گرفته تا نقشه‌های جدید

بلیزارد اطلاعات بیش‌تری از Overwatch 2 منتشر کرد؛‌ تغییرات گسترده‌ای در راه است ۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
اطلاعات بازی Overwatch 2

طی برنامه‌ی زنده‌ای که اخیرا توسط بلیزارد برگزار شد، جزییات بیش‌تری از عنوان مورد انتظار Overwatch 2 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این جزییات ضمن معرفی نقشه‌های جدید، به جزییات تغییرات اعمال‌شده روی برخی از شخصیت‌های بازی پرداخت و در نهایت اعلام کرد که از این به بعد تعداد بازیکنان تیم‌هایی که در مقابل هم قرار می‌گیرند از ۶ به ۵ کاهش پیدا می‌کند.

تغییر تعداد بازیکنان هر تیم

طبق گفته‌های آرون کلر، کارگردان Overwatch 2 تعداد اعضای تیم‌ها در این دنباله متعادل سازی می‌شود. از زمان عرضه‌ی اولین نسخه،‌ بازیکنان در تیم‌هایی متشکل از ۶ نفر به تجربه‌ی بازی می‍پرداختند. به طوری که در ابتدا هر بازیکن می‌توانست بدون محدودیت شخصیت خود را از کلاس‌های مختلف انتخاب کند. پس از مدتی بلیزارد تغییراتی در این موضوع ایجاد کرد و با اعمال محدودیت، انتخاب شخصیت‌ها را به هر کلاس محدود کرد و هر تیم از دو ساپورت، دو DPS و تانک تشکیل می‌شد. در واقع بازیکنان قبل از ورود به بازی باید از بین کلاس‌ها یکی را انتخاب می‌کردند و در طول بازی تنها می‌توانستند از بین شخصیت‌های همان کلاس انتخاب کنند.

حالا با توجه به تغییرات اعمال شده، در نسخه‌ی دوم Overwatch تیم‌ها شامل دو ساپورت، دو DPS و یک تانک خواهند بود. با توجه به این موضوع، سازندگان باید تغییرات گسترده‌ای در شخصیت‌های تانک بازی ایجاد کنند و با قوی‌تر کردن آن‌ها، تعادل را ایجاد کنند. کلر توضیح داد که حذف دو بازیکن از میدان مبارزه باعث می‌شود که بازیکنان متوجه تمام اتفاقاتی که در اطرافشان در حال رخ دادن است باشند؛ به این ترتیب کار تیمی و تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌شود. در حال حاضر تنها از تحولات Winston و Reinhardt رونمایی شده است. با این حال سازندگان قول دادند که در آینده جزییات بیش‌تری از تغییرات اعمال‌شده روی سایر شخصیت‌های تانک بازی در اختیار طرفداران قرار دهند.

نقشه‌های جدید Overwatch 2

در کنار نقشه‌های اورجینال نسخه‌ی اول، در مجموع تا به حال ۵ نقشه‌ی جدید نیویورک، تورنتو، ‌ریو،‌ رم و مونت‌کارلو به Overwatch 2 اضافه شده‌اند.

نقشه‌ی نیویورک حالت کلاسیک و محبوب Payload است که یک تیم باید پس از به دست آوردن پی‌لود، آن را تا سمت دیگر نقشه همراهی کنند در حالی که تیم مقابل باید مانع آن‌ها شود. با این حال هنوز مشخص نیست که کدام یک از شخصیت‌های تاییدشده نسخه‌ی دوم به این نقشه مرتبط هستند. تورنتو اولین نقشه‌ای بود که برای Overwatch 2 معرفی شد. این نقشه حالت جدیدی به نام Push را به بازی اضافه می‌کند. در این حالت بازیکنان وظیفه‌ی هدایت یک ربات را بر عهده دارند.

نقشه‌ی سوم یعنی ریو، زادگاه شخصیت ساپورت بازی یعنی لوسیو، یک نقشه‌ی پی‌لود دیگر خواهد بود. نقشه‌ی چهارم رم یک نقشه‌ی دیگر با حالت Push است که که برخلاف تورنتو که مسیری S شکل دارد، به صورت C است. آخرین نقشه‌ی معرفی شده مونت‌کارلو با حالت escort است و طبق گفته‌ی طراحان ارتباط زیادی با داستان بازی دارد.

سازندگان در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان، توضیح دادند که نمی‌توانند در مورد احتمال ایجاد تغییرات در نقشه‌های اورجینال صحبت کنند. بنابراین مشخص نیست که این نقشه‌ها برای هماهنگی با محیط‌های جدید Overwatch 2 دچار تغییر می‌شوند یا اینکه همان‌طور که هستند باقی می‌مانند. در پایان اگرچه این نقشه های جدید تقریبا هم اندازه نقشه های نسخه‌ی اول هستند اما آزادی بیش‌تری برای حرکت در مسیرها به بازیکنان می‌دهند.

تغییرات شخصیت‌های Mei و Winston

بلیزارد ویدیوهای کوتاهی برای کسانی که نتوانستند تمامی برنامه را تماشا کنند در توییتر خود منتشر کرد. بر اساس این ویدیو، Mei دیگر نمی‌تواند با اسحله‌ی خود باعث شود دشمنان یخ بزنند و در جای خود ثابت بمانند. به جای آن اسلحه‌ی Endothermic Blaster تنها سرعت دشمنان را کم می‌کند و در صورتی که در مسیر اسلحه باقی بمانند آن‌ها را از بین می‌برد. مطمئنا این تغییر باعث ضعیف‌تر شدن این شخصیت می‌شود اما برای سایر بازیکنان خبر خوشی بود؛ چرا که این ویژگی Mei از نسخه‌ی اول باعث عصبانیت بسیار از بازیکنان می‌شد.

از طرف دیگر تغییرات اعمال‌شده روی وینستون، این شخصیت را تقویت کرده است. به طوری که از این به بعد بازیکنان می‌توانند با شارژ کردن اسلحه‌ی او، دشمنانی که در فاصله‌ی دورتر قرار دارند را هدف قرار دهد و لازم نباشد مدام در مبارزه‌ی تن به تن شرکت کنند.

اگر گمانه‌زنی‌ها درست باشد و Overwatch 2 در سال ۲۰۲۳ عرضه شود، هنوز باید منتظر انتشار اطلاعات بیش‌تری از این بازی باشیم. با این حال عده‌ای امیدوارند که این عنوان تا پایان ۲۰۲۲ وارد بازار شود.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments