1%
  • 0/10

ارایه اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم از امروز

کاربران تهرانی منتظر دستور وزیر ارتباطات باشند

ارایه اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در قم از امروز ۱ ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ اخبار فناوری کپی لینک
قیمت و نرخ اینترنت

در پی انتقادات به کندی اینترنت و درخواست برای افزایش سرعت اینترنت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که از عصر امروز اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی در شهر قم ارایه می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی با انتشار توییتی از ارائه‌ اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی از عصر امروز خبر داد.

وی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «ارائه اینترنت خانگی با ۴ برابر سرعت فعلی، از عصر امروز در شهر قم آغاز می‌شود. با همکاری خوب استاندار و شهردار قم، فرآیند نصب تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. حدود ۳۰ هزار مشترک مخابرات ایران و شاتل از امروز فعال می‌شوند. تهران بزودی…»

بر اساس گزارش جهرمی، این سرویس با افزایش سرعت اینترنت در فاز اول برای حدود ۳۰ هزار مشترک مخابرات ایران و یکی از اپراتورهای اینترنت ثابت از امروز فعال خواهد شد.

وزیر ارتباطات هفته پیش در پی شکایت‌هایی که کاربران در رابطه با کندی سرعت اینترنت در طول تعطیلات نوروز داشتند، اعلام کرد که عملیات اجرایی افزایش سرعت اینترنت و ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL  به زودی آغاز می‌شود. وی همچنین وعده داد که سرعت اینترنت خانگی، حداقل ۴ برابر افزایش خواهد یافت.

به گفته‌ی وی، اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

برای مقایسه‌ی سرویس‌ VDSL و ADSL بد نیست بدانید که فناوری VDSL مخفف عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به معنی DSL با نرخ بیت بسیار بالا است.

VDSL نسل جدیدی از فناوری‌های DSL است که بر روی بستر کابل‌های مسی ارائه می‌شود و به‌ عبارتی نسل بعدی فناوری ADSL محسوب می‌شود. مودم‌های VDSL می‌توانند پهنای باند  ۵۲ مگابیت برثانیه و آپلود ۱۶ مگابیت برثانیه را ارائه دهند که این سرعت بیش از ۶ برابر مودم‌های ADSL است. البته این پهنای باند استاندارد مودم‌های DSL است و در حالت تئوری می‌توانند تا ۳۰۰ مگابیت برثانیه را نیز ارائه دهند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments